صابون دانه کاج و مریم گلی برای پسوریازیس
صابون دانه کاج و مریم گلی برای پسوریازیس

صابون دانه کاج به تسکین برخی مشکلات پوستی نظیر خارش، پسوریازیس، کورک، اگزما، گال، و زخم کمک می کند.

صابون دانه کاج برای ماساژ درمانی بسیار مناسب است زیرا دارای خواص درمانی است. این روغن به تسکین برخی مشکلات پوستی نظیر خارش، پسوریازیس، کورک، اگزما، گال، و زخم کمک می کند.

خواص دانه کاج برای پوست:

وجود تراکم بالایی از انواع مختلف ویتامین ها، مواد معدنی، و آنتی اکسیدان های ضروری در دانه کاج، این دانه را به ماده ی غذایی فوق العاده مفیدی برای مراقبت از پوست تبدیل کرده است.

ویتامین E و آنتی اکسیدان ها به کند کردن فرایند پیری کمک می کنند. دانه کاج به خاطر خاصیت ضد التهابی اش برای انواع پوست های حساس نیز بسیار مناسب است.

صابون دانه کاج پوست را تغذیه می کند و از آن در برابر وضعیت های شایع مختلف محافظت می کند. به علاوه، دانه کاج دارای اثر مرطوب کنندگی عالی برای پوست نیز هست.

عصاره دانه کاج ظاهر جوان و تازه ای به پوست می بخشد. عصاره دانه کاج سلول های مرده ی پوست از سطح آن، باعث جوانی دوباره ی پوست می شوند.

به علاوه، دانه کاج به خاطر خواص آبرسانی و مرطوب کنندگی عالی اش، به عنوان دارویی برای تسکین خشکی پوست شناخته می شود.

فواید و خواص مریم گلی برای پوست:

مریم گلی می تواند پوست شما را سالم و زیبا نگه دارد و گیاهان شیمیایی مشتق شده از ترکیبات شیمیایی، روغن های اسانس آن حاوی ویتامین هایی برای مراقبت از پوست هستند.

۱- ضد پیری:

آنتی اکسیدان ها نشانه های سالخوردگی مثل چین و چروک، خطوط ظریف و خال های پیری را معکوس می کنند. این آنتی اکسیدان ها از رادیکال های آزادی محافظت می کنند که به سلول های پوست آسیب می رسانند و باعث پیری زودرس پوست می شوند.

این گیاه غنی از کلسیم و ویتامین A است که از پوست شما در برابر هجوم رادیکال های آزاد محافظت می کند و به بازسازی روزانه سلولی کمک می کند و باعث به حداقل رساندن و به تاخیر افتادن ظهور چین صورت می شود.

۲- تونر پوست های چرب:

مریم گلی به عنوان یک تونر عالی با تنظیم تولید چربی عمل می کند. شما می توانید یک تونر خانگی را با جوشاندن یک قاشق مریم گلی در حدود ۲۵۰ میلی لیتر آب آماده کنید. ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد صافش کنید. آن را بعد از سرد شدن به صورت خود بزنید.

گیاه مریم گلی برای درمان مشکلات پوستی:

خاصیت ضد باکتری این گیاه شگفت انگیز، از وقوع عفونت های پوستی جلوگیری می کند. هم چنین دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی است که به درمان آکنه و نیز تسکین علایم اگزما و پسوریازیس کمک می کند.