محلول لایه بردار پوست سر پسورن فارمالایف برای پسوریازیس
محلول لایه بردار پوست سر پسورن فارمالایف برای پسوریازیس

محلول Psoren دارای فرمولاسیون جدید و خاصی می‏باشد که اثرات مناسبی در رفع خشکی و پوسته پوسته شدن پوست و افزایش رطوبت پوست دارد.

محلول Psoren دارای فرمولاسیون جدید و خاصی می‏باشد که اثرات مناسبی در رفع خشکی و پوسته پوسته شدن پوست و افزایش رطوبت پوست دارد. این فرآورده برای پوست سر و تمام بدن بیماران پسوریازیس مناسب است و بطور موثر موجب جدا شدن پوستها از پوست و لایه کراتینه می‏شود و لطافت و نرمی خاصی به پوست می‏بخشد.

محلول لایه بردار پوست سر پسورن فارمالایف برای پسوریازیس:

مصرف این محلول، التهاب و خارش را کاهش می‏دهد و موجب آرامش در پوست می‏شود و تعادل فیزیولوژیکی را حفظ می‏کند. به علت اثرات درمانی خاصی که این فرآورده دارد، در ابتدای مصرف سوزش مختصری احساس می‏شود که طبیعی است.

مواد تشکیل دهنده:

اسید سالیسیلیک: این ماده دارای اثر کراتولیتیک قـوی اسـت و موجـب از بین رفتـن لایه کراتینه و جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست می‏شود.

برگ درخت بید: حاوی سالیسین می‏باشد که به همراه اسید سالیسیلیک پوست‏های تشکیل شده روی پوست را از بین‏ می‏برند.

Zinc pyrithione: اثر بازدارنده روی ۵-آلفا ردوکتاز دارد و موجب توقف رشــد باکتری‏ها و Pityrosporum ovalis می‏گردد و از تشکیل پوست کراتینه و فرآیند تشکیل پوسته جلوگیری می‏کند.
پروپیلن گلیکول: این ماده در داروهای درمان کننده کچلی ‏های آندروژنی و بیماری‏های ناشی از Pityrosporum ovalis بــکار مـی‏رود. این میکرو اُرگانیسم در ایجاد بسیاری ازبیماری‏های پوستی و شوره سر دیده می‏شود. پروپیلن گلیکول یک مرطوب کننده است که به عنوان پایه، حامل مواد فعال بر روی پوست است.
کلسیم پانتوتنات (ویتامین B5): یکی از مواد تشکیل دهنده کوآنزیم A می‏باشد که برای بسیاری از فعالیت‏های سلولی از جمله سنتز اسیدهای چرب، هورمون‏ها، کلسترول و تنفس سلولی مورد نیاز است.

بیوتین (ویتامین H): برای تولید اسیدهای چرب ضرورت دارد.

آلفا هیدروکسی اسیدها: گلیکولیک اسید، لاکتیک اسید و تارتریک اسید از جمله این اسیدها به شمار می‏رونــد که در بسیــاری از میوه و غذاها یافت می‏شوند. گلیکولیک اسید دارای دو اتم کربن می‏باشد که به راحتی با سلول‏های لایه شاخی اپیدرم، باند و موجب از هم گسیختن این لایه می‏شود. در لایه دِرم پوست، این اسیدها موجب تحریک ساخت کلاژن و فیبرهای لاستیکی و سلول‏های جوان‏ساز و باعث دفع سلول‏های کراتینه می‏شوند. این اسیــدها همچنین موجب جذب آب از بافت پیوندی می‏شوند و میزان آب زیر پوستی را افزایش می‏دهند و به این ترتیب سلول‏های پوستی به نظر جوان و شاداب می‏رسد.

Polidocanol: موجــب کاهــش خارش پوست می‏شود.

Atomized sea water: (آب دریای اتمیزه) دارای املاح معدنی می‏باشد که اثرات کراتولیتیک (ضد پوسته پوسته شدن) دارند.

منتول: از گیاه نعنا به دست می‏آید که دارای اثرات آرام بخش، طراوت دهنده و ضد خارش است.

نحوه مصرف:

در شروع درمان حالت سوزش خاصی احساس می‏شود که طبیعی است.

قبل از مصرف بطری را به خوبی تکان دهید.

در اسپری را بردارید و به مقدار لازم بر روی پوست سر و یا هر نقطه دیگر بدن اسپری کنید. سطح مورد نظر را به آرامی ماساژ دهید. محلول به مدت یک ساعت بر روی پوست بماند و سپس بشویید.

اگر محلول بر روی پوست سر مالیده می‏شود، ابتدا کمی ماساژ دهید و سپس به آرامی شانه کنید و بعد از یک ساعت با شامپو مخصوص پسورن، شستشو دهید. در صورتی که شــدت بیماری و مشـکلات پوستی زیاد باشد، بهتر است که محلول شب تا صبح بر روی پوست بماند و سپس به آرامی و دقت شستشو دهید.

نکات قابل توصیه:

بعد از هر بار مصرف دست‏ها را بخوبی بشویید.

توصیه می‏شود از این محلول هر روز تا زمان بهبودی استفاده شود.

به منظور پیشگیری، توصیه می‏شود بعد از بهبودی هفته‏ای ۲-۳ بار از محلول استفاده شود.

در کودکان زیر ۳ سال مصرف نکنید.

در جای خشک و خنک نگهداری شود.

بسته بندی:

در بطری‏های ۲۰۰ میلی لیتری اسپری‏دار با درب مخصوص، درون جعبه مقوایی عرضه می‏شود.