مهار پسوریازیس با گیاهی به نام پنجه شیطان
مهار پسوریازیس با گیاهی به نام پنجه شیطان

در واقع گیاه پنجه شیطان با مهار TNF-alpha یک موضوع مهم در پیشگیری از بیماری های التهابی مانند بیماری های روماتیسمی، پسوریازیس، آرتریت پسوریازیس و بیماری التهابی روده است.

پنجه شیطان داروی گیاهی با نام علمی Harpagophytum procumbens از تیره کنجد یا Pedaliaceae است. از دلایل ارزشمندی پنجه شیطان، توانایی آن در کاهش التهاب است که ریشه بسیاری از بیماری ها است. تحقیقات کنونی نشان می دهد که پنجه شیطان می تواند به مهار فاکتور نکروز تومور آلفا، سیتوکینین (پروتئین سلولی-سیگنالینگ) که در التهاب طبیعی بدن دخیل است، کمک کند.

مهار پسوریازیس با گیاهی به نام پنجه شیطان:

این مسئله مهم است زیرا وقتی TNF-alpha بیش از حد فعال است، التهاب مزمن رخ می دهد که منجر به انواع بیماری ها شود. در واقع، مهار TNF-alpha یک موضوع مهم در پیشگیری از بیماری های التهابی مانند بیماری های روماتیسمی، پسوریازیس، آرتریت پسوریازیس و بیماری التهابی روده است.

غنی از آنتی اکسیدان ها:

یکی دیگر از راه های اصلی پنجه شیطان در جلوگیری از بیماری ها به علت وجود آنتی اکسیدان های بسیاری است که در خود دارد. پنجه شیطان به ویژه غنی از آنتی اکسیدان های محلول در آب است.

در واقع، برخی از تحقیقات نشان می دهد که برخی از مزایای ضدالتهابی پنجه شیطان ممکن است در نتیجه این آنتی اکسیدان ها باشند.

عوارض جانبی پنجه شیطان:

این گیاه باعث تحریک اسید معده می شود و در بیماران با زخم گوارش باید با احتیاط استفاده شود

کاهش وزن:

جالب است، این ریشه ضدالتهابی همچنین ممکن است راه جدیدی برای کاهش وزن باشد. یک مطالعه نشان داده که پنجه شیطان می تواند گرلین یا همان هورمون گرسنگی را متوقف کرده و یا سرعت تولید آن را آهسته تر کند. با کاهش فشارهای گرسنگی، افرادی که پرخوری را تجربه می کنند دچار کاهش اشتها شده که این به کاهش وزنشان کمک می کند

  • منبع خبر : سایت درمانی پسوریازیس