نارضایتی از درمان پسوریازیس و راه‌حل های مقابله با آن
نارضایتی از درمان پسوریازیس و راه‌حل های مقابله با آن

نارضایتی از درمان پسوریازیس امری معمولی است اما شما باید سطح رضایت خود را در رابطه با درمان پسوریازیس بالا ببرید. آیا از درمان پسوریازیس خود ناراضی هستید؟ شما تنها نیستید اکثر افراد مبتلا به پسوریازیس اذعان داشته‌اند حتی با وجود درمان، پسوریازیس مشکلی جدی در زندگی آنان به حساب می‌آید. نارضایتی از درمان پسوریازیس: […]

نارضایتی از درمان پسوریازیس امری معمولی است اما شما باید سطح رضایت خود را در رابطه با درمان پسوریازیس بالا ببرید. آیا از درمان پسوریازیس خود ناراضی هستید؟ شما تنها نیستید اکثر افراد مبتلا به پسوریازیس اذعان داشته‌اند حتی با وجود درمان، پسوریازیس مشکلی جدی در زندگی آنان به حساب می‌آید.

نارضایتی از درمان پسوریازیس:

البته پزشک شما نخواهد دانست که پسوریازیس برای شما مشکلی جدی است؛ مگر آنکه لب به سخن بگشایید! پسوریازیس درمان شدن نیست، اما در این میان همواره روزنه امیدی پیداست که شاید راه درمانی وجود داشته باشد که شما و پزشکتان تا به حال آن را امتحان نکرده‌اید.

احساس نارضایتی از درمان پسوریازیس پدیده‌ای شایع است بنیاد ملی پسوریازیس (NPF) سازمانی غیر انتفاعی است که دوبار در سال برای برسی اوضاع و افراد مبتلا به پسوریازیس اقدام به انجام نظرسنجی می کند. آنها از مردم درخواست می کنند که راجع به پزشکان، داروها و به طور کلی زندگی همراه با پسوریازیس صحبت کنند. از طریق برسی های انجام شده دریافتنند که، دو سوم افراد مبتلا به پسوریازیس به متخصص پوست، حدود یک نفر از هر پنج نفر به پزشک عمومی و یک نفر از هر چهار نفر به روماتولوژیست مراجعه کرده بودند.

به دلیل دسترسی آسان‌تر بیماران مبتلا به پسوریازیس در صورت نیاز، آنها ترجیح می دانند که به متخصص پوست مراجعه کنند. حدود دو سوم از این افراد قادر به ملاقات با متخصص پوست خود در مدت زمان کمتر از یک ماه می شوند.

در رابطه با رضایت از درمان پسوریازیس، آمارها چندان خوب به نظر نمی رسد. تنها ۲۹% از افراد مبتلا به پسوریازیس از درمان خود «بسیار راضی» هستند.

در میان مبتلایان به آرتریت پسوریاتیک، تنها ۳۶% از افراد از درمان «بسیار راضی» هستند.

یک نفر از هر ۱۰ نفری که مبتلا به پسوریازیس هستند، به دلیل عدم حصول موفقیت و هزینه های بالای درمانی ترجیحا معالجه را رها کرده است.

اکثر افراد مورد برسی، تحت درمان پسوریازیس قرار گرفته بودند، اما نتیجه مطلوبی دریافت نکرده و تاثیرات عارضه های ناشی از این بیماری به قوت خود باقی است.

در بیش از ۴۱% افراد پسوریازیس مشکل بسیار بزرگ و پر اهمیتی در زندگی آنهاست. و در ۳۸% افراد پسوریازیس مشکلی در حد متوسط است. و تنها در ۱۹% افراد پسوریازیس مشکل کوچک و کم اهمیتی در زندگی آنهاست.

البته، هیچ تحقیقی کامل نیست، تنها نظرات افرادی که تمایل به شرکت در این نظرسنجی داشته‌اند، مورد برسی قرار گرفته است. افراد اگر ناامید باشند، ممکن است به سوالات نظرسنجی به گونه‌ای پاسخ دهند که شرایط را بدتر از آن چیزی که هست نشان دهد. به هر حال برسی ها نشان می دهد که اکثر افراد از درمان پسوریازیس خود رضایت ندارند.

سطح رضایتتان از درمان پسوریازیس را بالا ببرید:

پسوریازیس قابل درمان نیست و گونه های آن بسیار متنوع است، علائم برخی افراد بدتر از افراد دیگر است به طوری که نمی توان به آنها خیلی کمک کرد اما به طور کلی رضایت از درمان پسوریازیس به خود شما وابسته است.

هنگام ملاقات با پزشک تمام سوالات خود را بپرسید؛ با الگوی درمانی خود بیشتر آشنا شوید؛ راجع به عوامل تشدید کننده و محرک های بالقوه این بیماری بیشتر بدانید؛ با دسته بندی های مختلف درمان پسوریازیس آشنا شوید (درمان های موضعی، داروهای خوراکی و بیولوژیکی که هم به صورت تزریقی و هم به صورت خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد)؛ در درمان پسوریازیس خود مصر باشید؛ درمان های موضعی ممکن است چندان خوشایند به نظر نرسند ولی اغلب افراد بدون اینکه به آنها فرصت بدهند تا اثر خود را نشان دهند آنها را نیمه کاره رها می کنند.

بهبود حس رضایت از درمان شما ادامه دارد…

برای بسیاری از افراد حس رضایت کامل از درمان زمانی حاصل می شود که ببینند به طور کامل معالجه شده‌اند. تا آن زمان، بهترین گزینه پیش روی شما این است که راجع به تمامی راه های درمان پسوریازیس اطلاعات کافی کسب کنید و در رابطه با الگوی درمانی خود تبدیل به یک متخصص شوید!

برای مدیریت پسوریازیس خود سعی کنید با پزشکان هر چه بیشتر همکاری کنید. اگر میبینید درمانتان کارایی لازم را ندارد وقت آن رسیده که روش جدیدی را امتحان کنید، اگر از نحوه درمانی که دریافت می کنید، خوشحال نیستید، با پزشک خود این مسائل را در میان بگذارید.