ویژگی های صابون سیاه در مقابله با پسوریازیس پوست بدن
ویژگی های صابون سیاه در مقابله با پسوریازیس پوست بدن

این شوینده مکمل درمان آکنه های مقاوم بدن، پسوریازیس و اگزما می باشد. در این مجال با سایت درمانی پسوریازیس همراه باشید تا بیشتر به معرفی و بررسی این صابون بپردازیم.

شاید تا کنون نام صابون سیاه که عناوین دیگری مانند صابون سیاه پوست آفریقایی و یا صابون آناگو دارد، به گوشتان نخورده باشد و برایتان ناآشنا باشد، اما بسیاری تولید کنندگان معتبر محصولات آرایشی و بهداشتی مبادرت به ساخت و ارائه این صابون در بازار کرده و عمده کارایی آن یک شوینده مکمل درمان آکنه های مقاوم بدن، پسوریازیس و اگزما می باشد. در این مجال با سایت درمانی پسوریازیس همراه باشید تا بیشتر به معرفی و بررسی این صابون بپردازیم.

صابون سیاه چیست؟

صابون سیاه از خاکستر گیاهان محلی نظیر کاهو، غلاف کاکائو، برگ درخت نخل، و کره شی باتر ساخته شده است. ابتدا لازم است برگ ها و پوست ها توسط خورشید کاملا خشک شوند، سپس آن ها را در یک کتری ریخته و با دمای ثابت می جوشانند. ثابت بودن دما نقش مهمی در کیفیت رنگ، بافت و بو محتویات دارد. بعد از آن آب و روغن های نارگیل، هسته نخل، کره شی باتر و تخم کاکائو را به آن اضافه می کنند. پس از طی این مراحل صابون آماده می باشد.

از این صابون می توان برای پوست و مو چرب، خشک و حساس نیز استفاده نمود و سبب درمان بثورات پوستی، بوی بد بدن نیز می گردد.

صابون سیاه در کشورهای آفریقایی با دستور خانگی و مواد طبیعی مذکور و به صورت شخصی توسط زنان تهیه می شود اما آنچه که در اروپا و آمریکا در کارخانجات صنعتی تولید می شود به منظور ماندگاری بیشتر و مزایای دیگر شامل ترکیبات  و مواد تشکیل دهنده مصنوعی می باشد.

مزایای صابون سیاه:

لایه بردار و پاکسازی کننده عمقی پوست می باشد.

ضمن حذف سلول های سطحی، پوست را روشن می کند.

به دلیل وجود شی باتر خاصیت محافظت در برابر UV را دارد.

بعنوان یک شوینده ملایم، درمان کننده آکنه، پسوریازیس و اگزما می باشد.

پوسته های درخت چنار حاوی مقادیر فراوانی ویتامین A و ویتامین E هستند.

روش استفاده:

برای استحمام برای شست وشوی کل بدن استفاده و بعد از ۵ دقیقه آبکشی شود.