پسوریازیس اریترودرمیک شدیدترین نوع پسوریازیس
پسوریازیس اریترودرمیک شدیدترین نوع پسوریازیس

پسوریازیس اریترودرمیک (Erythrodermic)  بدترین و شدیدترین نوع پسوریازیس است که به صورت اریتم سراسر پوسته‌ ریز در تمام بدن و به صورت حاد ظاهر می شود.در پسوریازیس اریترودرمیک ۹۰ درصد سطح پوست بدن قرمز می شود و نیاز به درمان فوری دارد.در این نوع پسوریازیس تمام بدن را دانه های قرمز رنگ که به نظر […]

پسوریازیس اریترودرمیک (Erythrodermic)  بدترین و شدیدترین نوع پسوریازیس است که به صورت اریتم سراسر پوسته‌ ریز در تمام بدن و به صورت حاد ظاهر می شود.در پسوریازیس اریترودرمیک ۹۰ درصد سطح پوست بدن قرمز می شود و نیاز به درمان فوری دارد.در این نوع پسوریازیس تمام بدن را دانه های قرمز رنگ که به نظر می رسد پوست انداخته اند پوشانده است که می تواند باعث خارش یا سوختگی شدید گردد.

این نوع بیماری پسوریازیس در اثر آفتاب سوختگی شدید، کورتیکو استروئید ها و سایر داروها یا انواع دیگر پسوریازیس که به درستی کنترل نشده است تشدید می شود.

این نوع از پسوریازیس به صورت خاص شکل التهابی پسوریازیس است که اغلب بر بیشتر سطح بدن تاثیر می‌گذارد و یک بار یا بیشتر در طول عمر ۳ درصد از افرادی که پسوریازیس دارند رخ می‌دهد. به طور کلی در افرادی که پلاک پسوریازیس ناپایدار به نظر می‌رسد. این به این معنی است که ضایعات به وضوح تعریف نشده است. گستردگی، قرمزی آتشین و لایه برداری از پوست مشخصهٔ این نوع از پسوریازیس است که با خارش شدید و درد همراه است.

توجه: افراد با داشتن یک شعله‌ور شدن پسوریازیس اریترودرمیک باید فوراً به دکتر مراجعه کنند، این شکل از پسوریازیس می‌تواند تهدید کنندهٔ زندگی باشد.