پسوریازیس دارای تاثیراتی بر جسم و روح بیماران
پسوریازیس دارای تاثیراتی بر جسم و روح بیماران

اگر احساس می کنید که دیگر نسبت به چیزهایی که قبلا از آنها لذت می برید، بی تفاوت شده اید و یا خلق و خویتان هر روز بد است، حتما به پزشک مراجعه کنید.

اضطراب، افسردگی و مشکلات روحی دیگری نیز ممکن است با این بیماری رخ دهد. اگر احساس می کنید که دیگر نسبت به چیزهایی که قبلا از آنها لذت می برید، بی تفاوت شده اید و یا خلق و خویتان هر روز بد است، حتما به پزشک مراجعه کنید. در این مواقع ممکن است دچار قطع امید، گناه، عصبانیت و زودرنجی شوید که همه به دلیل اختلالات خلق و خو است که همراه با این بیماری رخ می دهد. گاهی برای درمان این مشکلات ممکن است مجبور به مصرف داروهای ضد افسردگی شوید.

پسوریازیس یک بیماری مزمن و عودکننده است که دارای تاثیراتی بر جسم و روح بیماران است:

درمان پسوریازیس پلاکی نیاز به یک رویکرد جامع دارد. بدین معنا که نه تنها پوست، بلکه بقیه ی اعضای بدن و روح شما نیز به درمان نیاز دارد. گرچه این بیماری بسیار رنج آور است، اما صبور باشید و با مصرف داروهای مناسب و استراتژی های کارآمد به درمان خود بپردازید.

به سراغ درمان های ذهنی- بدنی بروید:

درمان های ذهنی- بدنی به شما اجازه می دهد تا نقش فعال تری در سلامت پوست و سلامت کلی خود داشته باشید. این درمان ها، عوارض عاطفی وابسته به این بیماری را آسان می کند، به شما کمک می کند با احساساتی چون عصبانیت، ترس و خجالت مقابله کنید و احساس بدی نسبت به خود نداشته باشید.

مثال هایی از درمان های ذهنی- بدنی شامل موارد زیر می باشند:

مدیتیشن تمرکز ذهن

یوگا

رایحه درمانی

این درمان ها به کاهش استرس کمک می کند. استرس عاملی است که موجب تشدید پسوریازیس می شود و در درمان آن مداخله ایجاد می کند. بنابراین سعی کنید روز خود را با یوگا، مدیتیشن و هر آنچه شما را قوی می کند، آغاز کنید.

گروه مدیریتی سایت درمانی پسوریازیس