کازنتیکس خط اول و روش اصلی اتحادیه اروپا برای درمان پسوریازیس
کازنتیکس خط اول و روش اصلی اتحادیه اروپا برای درمان پسوریازیس

پسوریازیس یک بیماری التهابی مزمن ایمنی است که بر روی پوست، ناخن ها و مفاصل در کودکان و بزرگسالان تأثیر می گذارد. تقریباً در یک سوم موارد در اوایل کودکی شعله ور می شود و هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی باعث می شود اوضاع خراب شود، و تا به امروز، گزینه […]

پسوریازیس یک بیماری التهابی مزمن ایمنی است که بر روی پوست، ناخن ها و مفاصل در کودکان و بزرگسالان تأثیر می گذارد. تقریباً در یک سوم موارد در اوایل کودکی شعله ور می شود و هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی باعث می شود اوضاع خراب شود، و تا به امروز، گزینه های درمانی کمی دارد. در این مقطع، Cosentyx Novartis (secukinumab)  امید به میلیون ها نفر را به عنوان یک درمان سیستمیک خط اول برای پسوریازیس فراهم می کند.

پسوریازیس یک بیماری ناتوان کننده:

“پسوریازیس یک بیماری ناتوان کننده زندگی است که از نظر جسمی و عاطفی بر کیفیت زندگی کودکان و بزرگسالان تأثیر می گذارد. اما فقط چند گزینه درمانی تأیید شده برای جمعیت کودکان وجود دارد، بنابراین مهم است که گزینه های درمانی بزرگسالان را در در صورت امکان برای کودکان نیز استفاده کنیم. این تأیید به این معنی این است که داروی Cosentyx در حال حاضر برای کودکان و نوجوانان در اروپا موجود است و گزینه ای اضافی برای تسریع درمان علائم آنها و بهبود کیفیت زندگی فراهم می کند.

کازنتیکس خط اول و روش اصلی اتحادیه اروپا برای درمان پسوریازیس:

تاد فاکس، رئیس جهانی ایمونولوژی، هپاتولوژی و پوست در امور پزشکیNovartis ، اضافه کرد: “تأثیر پسوریازیس بر روی کودکان بسیار عمیق تر از پوست است و به طور بالقوه می تواند منجر به اختلال در زندگی شود. این دومین تأییدیه اروپا در سال جاری برای Cosentyx است، که دارای تأییدیه هایی در بین چهار سازمان معتبر نیز هست که تعهد ما برای تجدید مجدد دارو برای کودکان و بزرگسالان را تقویت می کند. ”

كودكان مبتلا به پسوریازیس مستعد نامگذاری شرم آور در مدرسه هستند:

یان کره، رئیس گروه بیماران اروپایی EUROPSO اظهار داشت: “كودكان مبتلا به پسوریازیس مستعد نامگذاری شرم آور در مدرسه هستند كه این منجر به میزان افسردگی و اضطراب بیشتر از همسالان خود می شود. ما از این تأیید استقبال می کنیم، زیرا نیاز به گزینه های درمانی اضافی وجود دارد که می تواند با بهبود علائم پسوریازیس و در نتیجه کیفیت کلی زندگی، کودکان را در لذت بردن از زندگی کامل و فعال کمک کنیم. ”

داروی Cosentyx (secukinumab)، یک آنتی بادی ضد IL-17A مونوکلونال است:

داروی Cosentyx  اولین دارویی است که اینترلوکین ۱۷ را مهار می کند. اینترلوکین ۱۷  شناخته در بسیاری از بیماری های عفونی نقش تدافعی دارد و وظیفه ارتقاء آسیب شناسی التهابی در بیماری های ایمنی را بر عهده دارد. دوز توصیه شده برای كودكان تا ۵۰ كیلوگرم وزن ۷۵ میلی گرم (بدون محدودیت وزن كمتر) و برای كودكان بالاتر از ۵۰ كیلوگرم، دوز ۱۵۰ میلی گرم است (براساس موارد فردی می تواند ۳۰۰ میلی گرم افزایش یابد. داروی Coshentx ثابت کرده است که یک داروی مؤثر بر اساس مطالعات بالینی طولانی مدت است که بیش از ۱۲ سال، برای پسوریازیس، آرتریت پسوریاتیک و اسپوندیلیت آنکیلوزان تجویز می شود و از زمان شروع آن تاکنون برای درمان بیش از ۳۴۰،۰۰۰ بیمار استفاده شده است.

آزمایشات بالینی:

مطالعات دو فاز در کودکان بین ۶ تا ۱۸ سال انجام شد. این کارآزمایی یک مطالعه تصادفی در کودکان مبتلا به پسوریازیس پلاکی بود که در آن دوز Cosentyx به وزن شرکت کننده وابسته بود.

در بیماران مبتلا به پسوریازیس متوسط ​​تا شدید، درمان دارویی منجر به ترخیص بیمار شد. كه تقريبا ۶۰٪ از بیماران تا ۱۲ هفته ترمیم کامل پوست را بدست آوردند. حدود ۵۰٪ از كودكان مبتلا به این بیماری از كیفیت زندگی مطابق با شاخص کیفیت پوست در كودكان (CDLQI) رسیدند. ایمنی و کارآیی Cosentyx با آزمایشات بالینی قبلی در بزرگسالان مطابقت داشت و هیچگونه نگرانی در مورد ایمنی آن مشاهده نشد.

  • منبع خبر : در تاریخ 3 اوت، نوارتیس اعلام كرد كه كمسیون اروپا Cosentyx را برای درمان پسوریازیس پلاك متوسط تا شدید در كودكان و نوجوانان در گروه سنی 6 - 18 سال اعطا كرده است.