کنترل پسوریازیس خفیف تا متوسط در بزرگسالان با پماد کلسیدرم تهران شیمی
کنترل پسوریازیس خفیف تا متوسط در بزرگسالان با پماد کلسیدرم تهران شیمی

پماد کلسیدرم تهران شیمی Calciderm Ointment برای کنترل پسوریازیس خفیف تا متوسط در بزرگسالان به کار می رود.

پماد کلسیدرم تهران شیمی Calciderm Ointment برای کنترل پسوریازیس خفیف تا متوسط در بزرگسالان به کار می رود. توجه نمایید که موارد مصرف، مقدار مصرف و نحوه مصرف در حیطه تخصص پزشک می باشد اما به طور معمول می توان به موارد زیر اشاره کرد.

موارد مصرف پماد کلسیدرم تهران شیمی:

کنترل پسوریازیس خفیف تا متوسط در بزرگسالان

مقدار مصرف:

اين دارو را کاملا مطابق دستور پزشک و فقط روی ناحیه آسیب دیده استفاده نمایید، از به کار بردن آن روی پوست صورت و همچنین سطوح مخاطی مانند چشم، بینی، دهان، واژن و مقعد خودداری نمایید.

نحوه مصرف:

قبل از مصرف این دارو دست های خود را بشویید و خشک نمایید. پوست محل مورد استفاده باید تمیز و خشک باشد. یک لايه نازك از پماد را يك يا دو بار در روز، روي محل به آرامی مصرف نمایید. حتماً بعد از مصرف دارو دست‌های خود را بشویید، مگر این که برای بهبود زخم‌های دست تجویز شده باشد.

در صورت فراموش کردن یک نوبت از دارو به محض به یاد آوردن سریعاْ آن را مصرف نموده و در صورتیکه زمان نوبت بعدی فرا رسیده بود از خوردن آن صرف نظر کرده و مطابق قبل دارو را مصرف کنید و مقدار آن را دو برابر نکنید.

شکل دارویی:

پماد موضعی

عوارض جانبی:

واکنش های شدید آلرژیک (کهیر، اختلال در تنفس، ادم صورت، لب‌ها، زبان و حلق)، سوزش شدید، خارش، قرمزی، تهوع، استفراغ، درد شکم، از دست دادن اشتها، یبوست، تشنگی شدید، افزایش دفع ادرار، درد و ضعف عضلات و مفاصل، گیجی، احساس خستگی و بی قراری.

عوارض جانبی که بدن با آنها تطابق پیدا می کند:

قرمزی، خشکی و پوسته ریزی پوست، راش پوستی، خارش خفیف و حساسیت به نور.

مصرف در دوران بارداری و شیردهی:

مصرف اين دارو در دوران بارداري فقط در مواردی که فواید تجویز دارو بیشتر از خطرات احتمالی آن باشد، مجاز است. در صورتی که در دوران شیردهی هستید، از به کار بردن این دارو در ناحیه سینه خودداری نمایید.

هشدار ها:

۱) مصرف این دارو ممکن است موجب قرمزی و خارش پوست نواحی اطراف ضایعه شود، در صورت عدم بهبودی این عوارض به پزشک خود اطلاع دهید.

۲) معمولاً طی دو هفته بعد از شروع درمان، علائم بهبودی با این دارو مشاهده می گردد. در صورت مشاهده عدم بهبودی يا تشدید ضايعات بعد از ۸ هفته، پزشك خود را مطلع نماييد.

۳) از به کار بردن آن روی پوست صورت و همچنین سطوح مخاطی مانند چشم، بینی، دهان، واژن و مقعد خودداری نمایید.

۴) مصرف این دارو ممکن است سطح کلسیم خون را به صورت موقت و برگشت پذیر بالا ببرد، در شرایطی که سطح کلسیم از محدود طبیعی خود بالا تر برود، به پزشک خود اطلاع دهید. توصیه می گردد به صورت دوره‌ای سطح کلسیم و ویتامینD را بررسی نمایید.

۵) مطالعات ایمنی و اثربخشی این دارو در کودکان بررسی نشده است. عوارض پوستي دارو در بيماران با سن بالاتر از ۶۵ سال بيشتر است.

۶) در طول مصرف این دارو از قرار گرفتن طولاني مدت در برابر نور خورشید، لامپ های خورشیدی و برنزه کردن خودداري نماييد. در صورتی که در معرض آفتاب قرار می گیرید حتماً از کرم ضد آفتاب و پوشش مناسب استفاده کنید.

نکته:

قبل از مصرف این دارو در صورت داشتن سابقه حساسیت، هر نوع بیماری و مصرف هر نوع دارو با پزشک مشورت کنید.