توفاسیتینیب پسوریازیس و آرتریت پسوریاتیک را بهبود می‌بخشد

بر اساس یافته‌های جدید، درمان بیماران مبتلا به پسوریازیس و آرتریت پسوریاتیک با دوزهای ۵ و ۱۰ میلی‌گرمی توفاسیتینیب دو بار در روز به مدت ۱۶هفته منجر به کاهش درد مفاصل، خارش، ضایعات پسوریازیس، سفتی صبحگاهی و علائم افسردگی می‌شود.

محققان استفاده از توفاسیتینیب را در تجزیه و تحلیل تلفیقی از داده‌های فاز سوم دو مطالعه بررسی کردند. این مطالعات ۵۲ هفته طول کشید و در سطح جهانی انجام شد. محققان اثرات درد مفاصل، خارش و سفتی صبحگاهی را برای کمک به کاهش علائم افسردگی بررسی کردند.

در هفته ی شانزدهم، نتایج گروه‌های درمان ۵ و ۱۰ میلی‌گرمی توفاسیتینیب دو بار در روز نشان داد که پیشرفت‌های عمده‌ای در نمرات کاهش خارش (ISI)، درصد ناحیه تحت تاثیر پسوریازیس و شدت و کاهش درد مفاصل در مقایسه با افراد دیگر رخ داد.

محققان همچنین خاطرنشان کردند که بخش بزرگی از شرکت‌کنندگان در دسته درمانی در نهایت به نمره زیرمقیاس اضطراب و افسردگی بیمارستانی (HADS-D) با نمره کمتر از ۸ در هفته ی ۱۶ام دست یافتند که نشان می‌دهد علائم افسردگی آنها کاهش یافته است.

به طور کلی، محققان به این نتیجه رسیدند که داده‌های آزمایشی مطالعات OPT Pivotal یک و دو، نشان دهنده بهبود در خارش، وضعیت پوستی پسوریازیس، سفتی صبحگاهی، درد مفاصل و سلامت روان در مقایسه با افرادی است که توفاسیتینیب مصرف نمی‌کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *