آمار رسمی از تعداد مبتلایان به بیماری پسوریازیس در ایران
آمار رسمی از تعداد مبتلایان به بیماری پسوریازیس در ایران

طبق آمارهای جهانی یک تا دو درصد جوامع دنیا به این بیماری مبتلا هستند بنابراین یک تا دو درصد جمعیت ۸۰ میلیونی ایران نیز به این بیماری مبتلا هستند.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با سایت درمانی پسوریازیس گفت: طبق آمارهای جهانی یک تا دو درصد جوامع دنیا به این بیماری مبتلا هستند بنابراین یک تا دو درصد جمعیت ۸۰ میلیونی ایران نیز به این بیماری مبتلا هستند.

آمار سازمان بهداشت جهانی:

براساس آمار سازمان بهداشت جهانی یک و نیم میلیون نفر در ایران به بیماری ‘پسوریازیس’ مبتلا هستند. بیماری پسوریازیس در اثر تکثیر بسیار سریع سلول های اپیدمی پوست بروز می کند که در این حالت ضایعات پوستی و پوسته ریزی ایجاد می شود. این بیماری در ۲۰ درصد از بیماران به همراه خارش پوست است و التهاب و پر خونی موضعی همراه با قرمزی پوست از علایم پسوریازیس است.

دکتر جمشید سلام زاده رئیس سومین همایش داروسازی بالینی ایران با بیان این مطلب افزود: بیماری های پوستی جزو بیماری هایی است که مراجعات سرپایی متعددی برای درمان آن به داروخانه صورت می گیرد.

شیوع پسوریازیس در نواحی مختلف دنیا متفاوت است. به نظر می‌رسد بخصوص در کشورهای اسکاندیناوی این بیماری بیشترین شیوع را داشته باشد. برآورد می‌ شود تا ۶ درصد از جمعیت این نواحی ممکن است به پسوریازیس مبتلا باشند، در حالی که بر عکس در میان اسکیموها، ژاپنی‌ ها و غرب آفریقا پسوریازیس بیماری نادری محسوب می‌ شود.

اما باید گفت پسوریازیس در ایران نیز جزو بیماری‌ های شایع پوستی بوده و به نظر می‌ رسد در شمال ایران حتی از شیوع بالاتری نیز برخوردار باشد. لازم به ذکر است یکی از اهداف سایت درمانی پسوریازیس علاوه بر تبادل دانش تخصصی، کمک به شکل گیری نهادهای مردمی و تشکل های دانشگاهی است که در تعامل و ارتباط سازنده با همدیگر مشکل ارائه خدمات نوین و درمانهای پیشرفته به بیماران نیازمند را برطرف نمایند.

با شناخت بهتری كه اخیرا از مبانی مولكولی داروهای گیاهی ایجاد شده است افقهای درمانی تازه ای نیز گشوده شده است، امروزه درمان پسوریازیس متحول شده و علاوه بر درمانهای تجربی با توسعه علم پاتوفیزیولوژی در این زمینه درمانهای موثرتری در دسترس است كه عوارض كمتری هم دارد. توجه به عوارض بیماری نیز در رویكرد جدید درمانی منظور شده است و در این سایت علمی تلاش شده مهترین الگوهای درمان جدید و رویكردهای تشخیصی نوین معرفی شود.