قرص آلپرازولام؛ اعصابت را آرام کن تا پسوریازیست کمتر شود!
قرص آلپرازولام؛ اعصابت را آرام کن تا پسوریازیست کمتر شود!

قرص آلپرازولام Alprazolam یا زاناکس Xanax بر روی سیستم عصبی مرکزی کار می کند تا اثرات آرام بخش ایجاد کند. اعصابت را آرام کن تا پوستت آرام شود.

قرص آلپرازولام Alprazolam یا زاناکس Xanax بر روی سیستم عصبی مرکزی کار می کند تا اثرات آرام بخش ایجاد کند. اعصابت را آرام کن تا پوستت آرام شود بعضی از بیماری های پوستی منشاء روانی دارند و در اثر عوامل روانی تشدید می شوند؛ مثلا  بیماری صدف یا پسوریازیس، لیکن پلان و برخی دیگر از بیماری های پوستی نیز با بروز اختلالات روان پزشک و اختلالات اضطرابی شعله ور می شوند.

اعصابت را آرام کن تا پسوریازیست کمتر شود:

استرس و اضطراب مزمن باعث تشدید علائم بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس می شود. مشاهده می شود که این بیماری می تواند روی روان اثر گذارد و متقابلا روان نیز اثری سوء روی جسم دارد ولی ناگفته نماند فردی که مثلا دچار اختلال افسردگی است و در عین حال دچار بیماری پوستی مانند پسوریازیس است، طبعیتا انرژی اش کمتر می شود، خوابش به هم می خورد و دیگر توان لازم را برای مدیریت و درمان بیماری پوستی و حتی اختلال روانی را نخواهد داشت.

قرص آلپرازولام Alprazolam یا زاناکس Xanax:

برای درمان اضطراب و اختلالات پانیک یا اختلال هراس panic disorders مصرف می شود. نام تجاری این دارو زاناکس Xanax است. این دارو به گروهی از داروها به نام بنزودیازپین ها benzodiazepine تعلق دارد که بر روی مغز و اعصاب (سیستم عصبی مرکزی) کار می کند  تا اثرات آرام بخش ایجاد کند. این دارو با افزایش تاثیرات یک ماده شیمیایی در بدن کار می کند. این ماده شیمیایی* GABA نامیده می شود.

اسید گاما آمینو بوتیریک یک انتقال دهنده عصبی است که پیام های شیمیایی را از طریق مغز و سیستم عصبی ارسال می کند و باعث تنظیم ارتباط بین سلول های مغز می شود.

طریقه مصرف آلپرازولام:

قبل از مصرف آلپرازولام حتما دستورالعمل دارویی را مطالعه کنید.

اگر سوالی دارید، از پزشک بپرسید.

دارو را درست طبق دستور پزشک مصرف کنید.

آلپرازولام داروی دهانی است.

میزان مصرف دارو بر اساس شرایط پزشکی، سن بیمار و چگونگی واکنش به دارو تعیین می شود.

برای به حداقل رساندن عوارض جانبی دارو بهتر است دستورات پزشک را دنبال کنید.

اقدامات احتیاطی در زمان مصرف آلپرازولام:

اگر به داروهای دیگر گروه بنزودیازپین ها (مانند دیازپام و لورازپام) حساسیت دارید، قبل از شروع مصرف این دارو حتما حساسیت دارویی خود را به پزشک اطلاع دهید. به علاوه لازم است هر گونه حساسیت دارویی دیگر را به پزشک خود اطلاع دهید. آلپرازولام ممکن است حاوی ترکیبات غیرفعالی باشد که می توانند باعث بروز واکنش های حساسیتی شوند. برای جزئیات بیشتر بهتر است با پزشک مشورت کنید.

قبل از شروع مصرف آلپرازولام سوابق پزشکی خود را به پزشکتان اطلاع دهید، به ویژه اگر دچار هر یک از این بیماری ها بوده اید: مشکلات شدید تنفسی و ریه (مانند آپنه خواب و بیماری مزمن انسدادی ریه COPD)، بیماری کبد، بیماری کلیه، سابقه شخصی یا خانوادگی استفاده از مواد مخدر و الکل و گلوکوم یا آب سیاه glaucoma.

احتیاط:

این دارو ممکن است باعث سرگیجه و خواب آلودگی شود.در زمان مصرف آلپرازولام رانندگی نکنید و از انجام فعالیت ها و استفاده از دستگاه هایی که نیاز به هوشیاری دارند، استفاده نکنید.

آلپرازولام و بارداری:

مصرف آلپرازولام در بارداری به دلیل خطرات بالقوه آن بر روی نوزاد متولد نشده، توصیه نمی شود. بهتر است برای جزئیات بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.

آلپرازولام و شیردهی:

آلپرازولام وارد شیر مادر می شود و ممکن است تاثیرات ناخوشایندی روی نوزاد شیرخوار داشته باشد. بنابراین مصرف آلپرازولام در دوره شیردهی توصیه نمی شود.