افزایش توانایی پوست در مقابله با التهاب پسوریازیس با بلوبری
افزایش توانایی پوست در مقابله با التهاب پسوریازیس با بلوبری

بلوبری سرشار از آنتی ‌اکسیدان، فیبر و مواد مغذی است. اینها در کنار هم توانایی پوست در مقابله با التهاب ناشی از آکنه، اگزما، پسوریازیس را افزایش می‌دهند. پسوریازیس و اگزما هر دو وضعیت التهابی در پوست هستند که به شکل لکه‌ های رنگی همراه با خارش ظاهر می‌شوند. جالب است که اکثر افراد مبتلا […]

بلوبری سرشار از آنتی ‌اکسیدان، فیبر و مواد مغذی است. اینها در کنار هم توانایی پوست در مقابله با التهاب ناشی از آکنه، اگزما، پسوریازیس را افزایش می‌دهند.

پسوریازیس و اگزما هر دو وضعیت التهابی در پوست هستند که به شکل لکه‌ های رنگی همراه با خارش ظاهر می‌شوند. جالب است که اکثر افراد مبتلا به این شرایط، سطح آنتی‌ اکسیدان پایینی دارند.

اگرچه باید تحقیقات بیشتری انجام شود اما به ‌نظر می‌رسد رژیم غذایی سرشار از آنتی ‌اکسیدان می‌تواند با کاهش استرس اکسیداتیو به کاهش فاز اشتعال پسوریازیس و اگزما کمک کند. خوشبختانه بلوبری در تمام فصل ‌های سال در دسترس است و همین گنجاندن آنتی ‌اکسیدان در رژیم غذایی را ساده می‌کند.

فیبر در سلامت میکروبیوم دستگاه گوارش (مجموعه ‌ای از باکتری‌های درون دستگاه گواش) نقش مهمی دارد. مطالعات جدید ارتباط نزدیک بین سلامت دستگاه گوارش و پوست را نشان می‌دهند.

دیسبیوزیس باکتریایی (به معنای عدم تعادل باکتری‌های دستگاه گوارش) هم ممکن است با مشکلات پوستی از جمله آکنه، پسوریازیس، اگزما، روزاسه و پیری زودرس در ارتباط باشد.

بلوبری منبع بی‌نظیر فیبر است و در یک فنجان (۱۴۸ گرم) آن، تقریبا چهار گرم فیبر وجود دارد. بنابراین به سلامت میکروبیوم و به طبع آن پوست سالم کمک خواهد کرد.

می توانید از مزایای بلوبری، هم به صورت خوراکی و هم با محصولات موضعی حاوی از آن بهره جویید. بلوبری یکی از موادی است که برای پوست بسیار مفید است و احتمالا برای شما جالب است که بدانید این ماده چگونه به حفظ جوانی و سلامت پوست کمک می‌کند.