خواص روغن خیار برای پسوریازیس و طرز تهیه آن
خواص روغن خیار برای پسوریازیس و طرز تهیه آن

با ما در سایت درمانی پسوریازیس همراه شوید تا با خواص خیار و روغن خیار به خصوص برای کاهش خارش و قرمزی پوست در بیماری پسوریازیس بیشتر آشنا شوید.

برخلاف آن‌ چیزی که همه تصور می‌ کنند، خیار بی‌خاصیت نیست بلکه معجزه‌ای است که هزار و یک خاصیت دارد. با ما در سایت درمانی پسوریازیس همراه شوید تا با خواص خیار و روغن خیار به خصوص برای کاهش خارش و قرمزی پوست در بیماری پسوریازیس بیشتر آشنا شوید.

ترکیبات شیمیایی خیار:

خیار دارای مواد ازته و هیدروکربنه و مواد گوگردی و کمی چربی، دارای املاحی از قبیل منگنز، کربنات کلسیم، سلولز است.

خواص روغن خیار:

کمک به کاهش خارش و قرمزی پوست در بیماری پسوریازیس

مرطوب کننده پوستهای خشک (سودا و صفرا)

ضدچین و چروک پوست

درمان اگزماهای صفراویی

پر کننده عضلات در صورت و گونه

درمان اگزما، ترکیدن پوست و رفع خارش آن مفید است.

طرز تهیه روغن خیار:

روش اول: برای تهیه این روغن ابتدا آب خیار را بگیرید. سپس ان را با روغن کنجد یا روغنهای گیاهی دیگر بپزید. وقتی ابش تبخیر شد روغنی ته ظرف می ماند که به ان روغن خیار می گویند.

روش دوم: خیار را با یک چهارم وزن آن پیه قلوه گاه بز بکوبید. سپس ان را روی آتش ملایم بگذارید تا آب شود و پیه روی سطح بیاید. کم کم اب می شود . شما کم کم روغنش را بردارید. اگر کمی آب داشت مجدداً روی حرارت قرار می دهند تا فقط روغن بماند. بعد از سرد شدن باید آنرا در فریز نگه دارند. برای جلوگیری از کپک زدن بنزوآت دو سود به ترکیب اضافه نمایند.

روش سوم: برای تهیه این نوع روغن یک خیار متوسط بدون پوست را می‌توانند رنده کنند و با یک قاشق غذا خوری گلیسیرین با هم مخلوط کرد. سپس ان را ۲۰ دقیقه هر شب و به مدت ۷ شب، را روی پوست بگذارید. این روغن برای پوست های خشک عالیست.

همچنین بسیاری از ما خیار را نمیتوانیم روی پوست نگه داریم. ولی روغن خیار مالیدنی است و استفاده از ان راحت تر است.

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از سایت درمانی پسوریازیس تقدیمتان کردیم بهره مند شده باشید.