پوست درخت غان برای درمان اگزما و پسوریازیس
پوست درخت غان برای درمان اگزما و پسوریازیس

با ما همراه باشید تا با گوشه ای از دنیای خواص پوست درخت غان بر روی درمان مشکلات پوستی به ویژه اگزما و پسوریازیس آشنا شوید.

توس یا غان (نام علمی: Betula بیتیولا) سرده‌ای از درختان برگریز و سخت‌ چوب است که در خانواده توسکایان قرار دارد و خویشاوندی نزدیکی با سرده درختان راش و بلوط دارد. باید بدانید که شیره، برگ‌ ها و پوست این درخت خواص درمانی دارد و برای رفع بسیاری از مشکلات مفید است. با ما همراه باشید تا با گوشه ای از دنیای خواص پوست درخت غان بر روی درمان مشکلات پوستی به ویژه اگزما و پسوریازیس آشنا شوید.

پوست درخت غان برای درمان اگزما و پسوریازیس:

پوست درخت غان تأثیر زیادی روی درمان مشکلات پوست و به ویژه اگزما یا پسوریازیس دارد. سی گرم پوست درخت غان را در یک لیتر آب ریخته و اجازه دهید با حرارت ملایم به مدت ده دقیقه بجوشد و سپس به مدت یک ساعت دم بکشد. محلول را صاف کنید و مناطقی که دچار این مشکلات هست (مانند پاها، دست‌ها، پوست سر و غیره) را شستشو دهید و یا دو بار در روز به صورت کمپرس استفاده کنید.

درخت غان برای کاهش وزن:

زمان آن است که کمی به فکر تناسب اندامتان باشید. برای این کار می‌ توانید از آب گیاه غان استفاده کنید. این گیاه برای دفع آب انبار شده در بدن موثر است به خاطر این که خواص دیورتیک دارد یعنی اینکه ادرارآور است. برای همین هم باعث کم شدن وزن بدن می‌ شود. علاوه بر این، این گیاه، پوست را آب‌رسانی کرده و سموم بدن را دفع می‌ کند. همین امر هم باعث مقابله با سلولیت می‌ شود.

برای هر یک فنجان آب جوش دو تا سه گرم برگ خشک درخت غان کافی است. روزانه نیم ساعت قبل از غذا دو تا سه فنجان از این دم کرده بنوشید. البته در برخی از داروخانه‌ها شربت درخت غان هم موجود است. می‌توانید بر اساس دستورالعمل نوشته شده روی شیشه از خواص آن بهره ببرید.

برگ‌های درخت غان برای تسکین آرتریت ها:

برگ‌ های درخت غان حاوی ترکیبات ضدالتهابی و مسکنی مانند آسپرین می‌ باشند. برای همین هم می‌ تواند باعث تسکین دردهای روماتیسم شود. از این گذشته این گیاه برای دفع توکسین ها یا همان سموم بدن که در عضلات انباشته می‌ شود بسیار موثر است. دو تا سه گرم برگ درخت غان را با یک فنجان آب جوش دم کنید. سی دقیقه قبل از هر وعده‌ی غذایی یک فنجان از این دم کرده میل کنید. دو تا چهار هفته این دوره را ادامه دهید.

دفع توکسین ها و سموم بدن با درخت غان:

آلودگی هوا، مواد غذایی چرب و حتی عمل تنفس باعث تجمع توکسین یا همان سموم در بدن می‌ شود. سمومی که از طریق مجاری طبیعی دفع نمی‌ شوند در محل دیگری جمع می‌ شود یعنی در پوست. شیره‌ی گیاه غان سرشار از آنتی اکسیدان ها است و باعث دفع توکسین ها می‌ شود. یک قاشق غذاخوری شیره‌ی گیاه غان را در یک لیتر آب بریزید و به مدت سه دقیقه بجوشانید.

سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه بجوشد. در طول روز قبل از غذا از این جوشانده میل کنید. می‌توانید این دوره‌ی درمانی را به مدت سه هفته دنبال  کنید و یک هفته وقفه ایجاد کرده و دوباره از نو شروع کنید.