آیا پسوریازیس نوعی سرطان است؟
آیا پسوریازیس نوعی سرطان است؟

این بیماری درواقع یک اختلال خود ایمنی است. اما می توادن در آینده امکان ابتلا به برخی از انواع سرطان ها را بالا ببرد بنابراین باید کنترل های لازم در این زمینه صورت بگیرد.

دکتر ربابه غیبی گفت بیماری پسوریازیس نیز مانند سرطان یک اختلال خود ایمنی است. در واقع مغز به پوست سیگنال های نادرست ارسال می کند. تحقیقات نشان داده است ابتلا به ان بیمار امکان ابتلا به برخی از سرطان های پوست را در آینده افزایش می دهد. بنابراین کنترل های لازم در این مورد ضروری است.

وی گفت؛ پسوریازیس یا صدفک یک اختلال نسبتا شایع پوستی است و ناشی از اختلالات خود ایمنی است. این بیماری انواع مختلفی دارد اما ۹۰ درصد افراد مبتلا به این اختلال، مبتلا به پسوریازیس پلاک هستند. این اختلال درمان ندارد و باید با راهکارهای مختلف توسط متخصص پوست، مو و زیبایی کنترل شود. در این صورت گسترش پیدا می کند. عوارض این بیماری روی بخش های مختلف پوست و بدن می تواند تاثیر گذار باشد. برخی از درمان های خانگی می تواند در کنترل این اختلال تاثیر داشته باشد.

آیا بیماری پسوریازیس درمان دائمی دارد؟

از آنجایی که پسوریازیس یک اختلال ژنتیکی است، درمان ریشه ای آن امکان پذیر نیست. اما با استفاده از داروهای موضعی، داروهای خوراکی و همینطور نوردرمانی این بیماری کنترل می شود.

مراحل جزئی درمان پسوریازس شامل گام های زیر است:

مرحله اول : کرم و پماد موضعی
بسته به نوع پسوریازیس ممکن است نیاز داشته باشید از کرم ها و پماد های موضعی استفاده کنید

مرحله دوم : فتوتراپی یا نوردرمانی
در این نوع درمان پوست شما در معرض انواع خاصی از اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرد

مرحله سوم : درمان با دارو
این درمان ممکن است شامل مراحل مختلفی شود.

کنترل وضعیت در درمان این بیماری ممکن است مدتی طول بکشد. به عنوان مثال برای کنترل بیماری ممکن است به مدت ۶ ماه تحت درمان قرار بگیرید. در مراحل اولیه مراجعه معمولا از مرحله اول درمان یعنی پماد های موضعی استفاده می شود. اما مشخص کردن بهترین روش درمان باید توسط متخصص پوست و مو و زیبایی تایین شود.

دکتر ربابه غیبی:

دکتر ربابه غیبی عضو آکادمی متخصصین پوست آمریکا و اروپا و انجمن متخصصین پوست ایران هستند و همیشه در تلاش برای کسب علوم و فنون جدید و بروزرسانی اطلاعات و تجهیزات روز دنیا بوده اند و به این منظور سفرهای متعددی به کشورهای پیشرفته داشته و در سمینارها و کنگره های تخصصی پوست و مو از جمله EADV و IMCAS و… شرکت کرده اند.