خواص قابض و ضد التهابی فندق افسونگر در کاهش پسوریازیس و اگزما
خواص قابض و ضد التهابی فندق افسونگر در کاهش پسوریازیس و اگزما

فندق افسونگر سرشار از خواص ضد التهابی و قابض است که آن را برای مبارزه با علائم پوستی پسوریازیس به کار می گیرند. اکثر خواص فندق افسونگر، از خواص قابض و ضد التهاب آن می‌آید.

فندق افسونگر سرشار از خواص ضد التهابی و قابض است که آن را برای مبارزه با علائم پوستی پسوریازیس به کار می گیرند. اکثر خواص فندق افسونگر، از خواص قابض و ضد التهاب آن می‌آید. این خواص، کاهش آکنه، مبارزه با علائم پیری زودرس، درمان هموروئید و درمان جلدی پوست مانند اگزما و پسوریازیس هستند. بیایید نگاه عمیق‌تری به این خواص بیندازیم.

فندق افسونگر:

آیا فندق افسونگر شبیه به یک گیاه جادویی نیست که در سرزمین‌ های دور رشد کرده و هر کسی از آن بخورد جاودانه می‌ شود؟ اگر فردی هستید که می‌خواهید برای درمان مشکلات پوستی، راه‌های طبیعی را امتحان کنید، پس خیلی زود به فندق افسونگر روی بیاورید!. به خواندن ادامه دهید تا دلیلش را بدانید. باید فندق افسونگر بر پایه روغن بخرید که دارای الکل نباشد تا از خشکی پوست جلوگیری کند.

خواص فندق افسونگر برای بیماری پسوریازیس:

هر کس به اگزما یا پسوریازیس دچار است می‌داند که خارش ناشی از آن‌ ها چقدر آزاردهنده است. خارش، قرمزی، پوسته شدن و سوزش ناشی از این دو بیماری پوستی التهابی را می‌توان با کمک فندق افسونگر کاهش داد. این تسکین را فقط می‌توان به خواص قابض و ضد التهابی آن نسبت داد.

طرز استفاده:

می‌ توانید برای تسکین سریع‌تر، خاک رس سبز فرانسوی یا روغن چریش را به فندق افسونگر اضافه کنید و یا همچنین بیماران پسوریازیس می‌ توانید تونر یا اسپری این ماده را تهیه کنید و آن را در قالب تونر و با کمک پنبه بیش از ۳ مرتبه در روز استفاده کنید و در قالب اسپری آن را روی ضایعات بپاشید.

خاصیت رطوبت رسانی:

ممکن است فکر کنید هر ماده‌ای که مانند قابض عمل می‌ کند، باعث خشک شدن پوست می‌ شود. اما اشتباه می‌ کنید! در واقع، گذاشتن فندق افسونگر روی پوست دقیقا بعد از بیرون آمدن از حمام، می‌ تواند به رفع چربی اضافه بدن کمک کرده و رطوبت پوست را حفظ کند. به هر حال، شما از فندق افسونگر بازار استفاده می‌ کنید، بنابراین مراقب باشید تا از نوع بدون الکل آن استفاده کنید، زیرا نتیجه عکس داده و پوست را خشک می‌ کند.

عوارض احتمالی:

فندق افسونگر اگر به صورت موضعی یا خوراکی مصرف شود، عوارض جانبی شدیدی ندارد. به هر حال، برخی افراد به دلیل واکنش حساسیتی ممکن است دچار تحریک‌ پذیری شوند، بنابراین بهتر است قبل از استفاده، تست پچ انجام دهید.