کامیل کرم (کرم بابونه) نیاک برای پسوریازیس
کامیل کرم (کرم بابونه) نیاک برای پسوریازیس

کرم بابونه حاوی اسانس و عصاره گل های بابونه آلمانی بنام علمی Matricaria Chamomila می باشد. بابونه از زمان های باستان جهت التیام التهابات موضعی و ناراحتی گوارش مصرف می شده است و در کارهای مشاهیر طب همچون بقراط، دیوسکورید و جالینوس از آن نام برده شده است. امروز نیز مطالعات علمی نوین تایید کننده […]

کرم بابونه حاوی اسانس و عصاره گل های بابونه آلمانی بنام علمی Matricaria Chamomila می باشد. بابونه از زمان های باستان جهت التیام التهابات موضعی و ناراحتی گوارش مصرف می شده است و در کارهای مشاهیر طب همچون بقراط، دیوسکورید و جالینوس از آن نام برده شده است.

امروز نیز مطالعات علمی نوین تایید کننده اثرات ضد التهابی آن می باشند. اسانس و عصاره گیاه حاوی موادی مانند کامازولن، ماتریسین و آلفابیزابولول می باشد که همگی دارای اثرات ضدالتهابی هستند.

مکانیسم اثر:

باعث کاهش بیوسنتز میانجی های موثر در التهاب می گردد.

برخی از مواد جداشده از عصاره تام بابونه اثر مهاری روی آنزیمهای ۵- لیپواکسیژناز و سیکلواکسیژناز که در سنتز میانجی های التهابی مسیر آراشیدو نیک اسید نقش دارند را دارا می باشد.

موارد مصرف:

پسوریازیس، اگزمای آتیپیک، درماتیت سبوره ای

اگزمای مزمن و تحت حاد، حساسیت های پوستی تماسی

ترک های ناشی از خشکی پوست، سوختگی ناشی از آفتاب

ادرار سوختگی نوزادان، مواد تشکیل دهنده اسانس و عصاره گل های بابونه آلمانی

عوارض جانبی:

ممکن است به ندرت واکنش های آلرژیک بروز کند.

شرایط نگهداری در حرارت کمتر از ۲۵ درجه نگهداری شود. در صورت بروز حساسیت با پزشک تماس بگیرید.

مقدار و نحوه مصرف ۲ تا ۳ بار در روز یا طبق دستور پزشک

محتویات بسته کرم در تیوپ ۳۰ گرمی حاوی ۰٫۵ درصد اسانس و ۵ درصد عصاره

ماده موثره:

کامازولن، آلفابیزابولول و فلاونوئیدها مانند آپی جنین بیشترین اثر ضدالتهابی را دارا می باشند اما مشخص شده که عصاره تام از هر یک از اجزایش به مراتب موثرتر است.