استفاده از چای زنجبیل و زردچوبه در تغذیه بیماران پسوریازیس
استفاده از چای زنجبیل و زردچوبه در تغذیه بیماران پسوریازیس

وجود زردچوبه در این چای گیاهی اغلب برای درمان بیماری های پوستی، خاصیت آکنه و مشکلات التهابی مانند پسوریازیس و اگزما مورد استفاده قرار می گیرد.

وجود زردچوبه در این چای گیاهی اغلب برای درمان بیماری های پوستی، خاصیت آکنه و مشکلات التهابی مانند پسوریازیس و اگزما مورد استفاده قرار می گیرد. زنجبیل در این چای از ترکیباتی است که خواص ضد باکتری و آنتی اکسید دارد و محافظ پوست محسوب می شود و در عین حال مانع تحریک رشد بیش از حد سلول های جدید و نشانه های پیری مانند چین و چروک و لکه های صورت می شود.

چای زنجبیل و زردچوبه:

چای زنجبیل و زردچوبه همانطور که از اسمش مشخص است، با خیساندن ریشۀ زنجبیل و ادویۀ زردچوبه درست می ‌شود. زنجبیل و زردچوبه هر دو در حد وسیعی برای مصرف غذایی و دارویی استفاده می شوند. دسترسی به این دو گیاه آسان است و به وفور یافت می شوند. همچنین به علت محبوبیت جهانی به شدت مورد تحقیقات و بررسی های علمی قرار گرفته اند.

بیشتر خواص سلامتی به علت وجود آنتی اکسیدان های قوی موجود در این گیاهان است که از جملۀ آن ها می‌ توان به ترکیبات: سولفوریک، فیتوشیمی، کورکومین و گینگرول، منیزیم، پتاسیم، کلسیم، آهن، مس و روی اشاره کرد.

توانایی تنظیم قند خون در هر دو گیاه زنجبیل و زردچوبه به خوبی شناخته شده است، بنابراین ترکیب آنها برای کنترل علائم دیابت نیز موثر است.

چگونه چای زنجبیل و زردچوبه درست کنیم؟

چای زنجبیل و زردچوبه به راحتی در خانه تهیه می شود. شما به زنجبیل تازه، زردچوبه، لیمو، عسل و فلفل سیاه نیاز دارید. پیپرین، ماده فعال کننده فلفل به افزایش قابلیت زیستی زردچوبه کمک می کند، بنابراین اگر شما می خواهید اثر کامل کورکومین را دریافت کنید همیشه آن را همراه فلفل سیاه مصرف کنید. عسل و لیمو هر دو جهت شیرینی و طعم دهندگی در دستور تهیه این چای اضافه میشوند.

برای تهیه این چای به یک ریشه زنجبیل تازه رنده شده و پودر ریشه تازه زردچوبه نیاز دارید.

مواد اولیه:

یک فنجان آب تصفیه شده

یک قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده

یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه

یک قاشق چای خوری عسل

یک قاشق چای خوری فلفل سیاه

دستورالعمل:

مرحله ۱: آب را در یک قوری یا کتری استیل ضد زنگ بجوشانید.

مرحله ۲: اضافه کردن زنجبیل و زردچوبه و کم کردن شعله زیر آن برای دم کشیدن.

مرحله ۳: برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان بدهید.

مرحله ۴: چای را در فنجان بریزید.

مرحله ۵: فلفل سیاه و عسل را اضافه کنید و از این چای لذت ببرید.

چه مقدار از چای زنجبیل و زردچوبه بنوشیم؟

این چای بسیار قوی است؛ بنابراین نوشیدن روزانه یک فنجان از این دمنوش برای لذت بردن از مزایای سلامتی که توضیح داده شد کافی است. مصرف بیشتر آن خطرناک نیست اما شما را بیشتر در معرض عوارض جانبی قرار می دهد.

عوارض جانبی چای زنجبیل و زردچوبه:

عوارض جانبی چای زنجبیل و زردچوبه عمدتا شامل تداخلات دارویی، عوارض بارداری و آلرژی فردی، به دلیل مصرف بیش از اندازه چای است که در این صورت مصرف آن توصیه نمی شود.

تداخلات دارویی:

اگر برای دیابت یا فشارخون بالا دارو مصرف می کنید، طبع تنظیم کننده قند خون و فشار خون پایین چای زنجبیل ممکن است قند خون یا فشار خون شما را تا میزان خطرناکی کاهش دهد، قبل از اضافه کردن این مورد به رژیم‌تان، با پزشک خود مشورت کنید. همچنین این چای دارای خواص ضد انعقادی است، بنابراین ممکن است با داروهای وارفارین یا داروهای کاهش دهنده خون تداخل دارویی داشته باشد.

شرایط پزشکی:

اگر شما سابقه ای از مسائل مربوط به کیسه صفرا یا سنگ کلیه دارید، این چای می تواند این بیماری را با افزایش سطح اسید اوریک خون تشدید کند.

واکنش های آلرژیک:

آلرژی به زنجبیل و زردچوبه وجود دارد و ممکن است باعث تحریک پوست، سردرد، حالت تهوع، سرگیجه، تورم زبان، لب ها یا گلو و سایر واکنش های آلرژیک شایع شود.

بارداری:

اکثر کارشناسان معتقدند که اثرات دارویی قوی می تواند برای تغذیه با شیر مادر و زنان باردار خطرناک باشد، بنابراین از مصرف این ترکیب گیاهی در دروان بارداری باید پرهیز شود.

ناراحتی های دستگاه گوارش:

هنگامی که چای زنجبیل زردچوبه در مقادیر بیش از حد مصرف می شود، می تواند باعث ناراحتی معده، شکم درد و نفخ شود.

یک فنجان در روز برای دریافت خواص این نوشیدنی کافی است.