تحقیقات جدید در رابطه با کاهش علائم پسوریازیس با عصاره وانیل
تحقیقات جدید در رابطه با کاهش علائم پسوریازیس با عصاره وانیل

پزشکان در این بررسی دریافتند شکل ترکیبی و ساختگی از عصاره وانیل به نام وانیلین می‌ تواند در درمان پسوریازیس موثر باشد.

یک تحقیق جالب جدید به کشف یک ترکیب که می تواند یک نامزد برای جلوگیری و درمان پسوریازیس باشد منجر شده است؛ این ترکیب یک فرم مصنوعی عصاره وانیل به عنوان وانیلین می باشد. محققان متوجه شده اند که این ترکیب می تواند سیتوکین هایی به نام اینترلوکین ها را کاهش دهد که همانها علت التهاب را تشکیل می دهند.

تاثیر دوز بالایی از وانیلین بر روی پسوریازیس:

پزشکان در این بررسی دریافتند شکل ترکیبی و ساختگی از عصاره وانیل به نام وانیلین می‌ تواند در درمان پسوریازیس موثر باشد. به گزارش سایت درمانی پسوریازیس، در این بررسی محققان تایوانی مشاهده کردند ترکیب وانیلین نه تنها به کاهش علائم پسوریازیس کمک می‌ کند بلکه در پیشگیری از آن هم موثر است زیرا پروتئین‌ های التهابی عامل بروز این بیماری را مورد هدف قرار می‌ دهد.

در این بررسی پزشکان تایوانی تاثیر دوز بالایی از وانیلین را برای مدت یک هفته روی موش‌ های مبتلا به پسوریازیس آزمایش کردند که به کاهش چشمگیر التهاب پوست منجر شد درحالیکه این اثرگذاری در موش‌هایی که این ترکیب را دریافت نکرده یا دوز پایینی مصرف کرده بودند مشاهده نشد.

جالب توجه است، تمام افرادی که تحت درمان با وانیلین قرار گرفتند، کاهش سطح IL-17 و IL-23 را تجربه کردند. با توجه به یافته های انجام شده، ترکیبات مورد استفاده برای کیک های طعم دهنده می تواند یک روز برای جلوگیری و درمان پسوریازیس مفید باشند.

پسوریازیس بیماری مزمنی است که از فعالیت بیش از حد سیستم ایمنی ناشی می‌ شود که تولید سلول‌ های پوستی جدید را تسریع می‌ کند و موجب التهاب می‌ شود. این وضعیت موجب قرمزی و خارش پوست بخصوص در ناحیه آرنج، زانو، دست‌ها و پاها می‌ شود.

درمان‌ های موضعی می‌ تواند به کاهش التهاب در مبتلایان به پسوریازیس خفیف و متوسط کمک کند. هر چند در افرادی که شدت این بیماری بیشتر است ترکیبی از درمان‌ های موضعی و خوراکی همچنین نور درمانی توصیه می‌ شود.