خبر مهم؛ داروی تزریقی Skyrizi (risankizumab) برای پسوریازیس تایید شد
خبر مهم؛ داروی تزریقی Skyrizi (risankizumab) برای پسوریازیس تایید شد

داروی تزریقی Skyrizi (risankizumab) شرکت ابوی برای درمان پسوریازیس پلاکی تائیدیه FDA را دریافت کرد.

داروی تزریقی Skyrizi (risankizumab) شرکت ابوی برای درمان پسوریازیس پلاکی تائیدیه FDA را دریافت کرد. پسوریازیس پلاکی شایع‌ترین نوع پسوریازیس است که یک بیماری مزمن محسوب می‌شود. ابوی انتظار دارد که این دارو از اوایل ماه می امسال وارد بازار آمریکا شود.

کميسيون اروپايی (EC) تصويب کرد:

امروزه کميسيون اروپايی (EC) تصويب کرد رزانکازوماب برای درمان بیماری های قلبی عروقی و پسوریازیس پلاکی متوسط ​​تا شدید در بیماران بزرگسال که مستعد دریافت درمان سیستمیک هستند مجاز می باشد. SKYRIZI (150 میلی گرم) بوده و تایید شده است که توسط دو تزریق زیر جلدی هر ۱۲ هفته پس از دو دوز شروع در هفته اول و هفته ۴ تجویز می شود. در مطالعات بالینی، SKYRIZI میزان بالای تسکین پوست را در ۱۶ هفته نشان داد و این فاصله در یک سال دوام آورد (۵۲ هفته). این تصویب اجازه می دهد تا بازاریابی SKYRIZI در همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، و همچنین ایسلند، لیختناشتاین و نروژ، به فروش برسد.

داروی تزریقی Skyrizi (risankizumab) شرکت ابوی:

معاون شرکت AbbVie گفت: “این دارو یک گام مهم در ارائه افراد مبتلا به پسوریازیس متوسط ​​تا شدید با گزینه درمان جدید است. نتایج حاصل از مطالعات بالینی ما، از جمله سطح بالایی از پاکسازی کامل پوست با دوزهای ۱۲ هفته ای و یک مشخصات ایمنی مطلوب، نشان می دهد که SKYRIZI توانایی تسکین طولانی مدت از علائم و نشانه های پسوریازیس را دارد. ما افتخار می کنیم گزینه های درمان ما را برای افرادی که با این وضعیت در اروپا زندگی می کنند، گسترش دهیم.

هرو بکلهز، استاد دانشگاه پاریس دیادو و گروه پوست درمانی بیمارستان خدمات کمک رسانی بیمارستان سنت لوئیس، در پاریس، گفت: “در مطالعات بالینی، بیماران میزان SKIRIZI را در مقایسه با استانداردهای فعلی مراقبت، به میزان قابل توجهی افزایش دادند.” ، محقق اصلی مطالعه می گوید: “تا ۸۰ درصد از بیماران در ۱۶ هفته به پوست سالم رسیدند و پوست را به طور کامل از طریق یک سال حفظ کردند. ما انتظار داریم که بیشترین اطلاعات را در دو سال مطالعه IMMhance در کنگره جهانی پوست در ماه ژوئن مشاهده کنیم.”

هیومیرا پرفروش‌ترین داروی جهان که در زمینه درمان پسوریازیس کاربرد دارد، با فشارهای پتنتی مواجه بوده و از سال ۲۰۲۳ رسما با رقابت سنگین از سوی بایوسیمیلارها مواجه خواهد شد

به گزارش رویترز، داروی Skyrizi اوایل امسال تائیدیه‌های کانادا و ژاپن را هم گرفته بود

  • منبع خبر : گزارش رویترز