عصاره‌های کانابینوئیدی و فومولاسیون موضعی برای درمان اختلالات پوستی
عصاره‌های کانابینوئیدی و فومولاسیون موضعی برای درمان اختلالات پوستی

شرکت داروسازی «OWC Pharmaceutical Research» که یک توسعه‌دهنده پیشرو در درمان‌های مبتنی بر کانابینوئید، برای انواع بیماری‌ها و اختلالات پزشکی است، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراعی در جمهوری چک شده.

شرکت داروسازی «OWC Pharmaceutical Research» که یک توسعه‌دهنده پیشرو در درمان‌های مبتنی بر کانابینوئید، برای انواع بیماری‌ها و اختلالات پزشکی است، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراعی در جمهوری چک شده که شامل یک فرمولاسیون جدید موضعی، برای اختلالات پوستی، از جمله پسوریازیس است.

عصاره‌های کانابینوئیدی و فومولاسیون موضعی برای درمان اختلالات پوستی:

این گواهی ثبت اختراع که با شماره «۳۲۲۰۷» و تحت عنوان «عصاره‌های کانابینوئیدی و فومولاسیون موضعی برای درمان اختلالات پوستی» ارائه شده است، درخواست مذکور را به عنوان یک یوتیلیتی مدل تأیید نموده است. مبتنی بر این گواهی، انحصار این اختراع، برای مدت ۱۰ سال، در اختیار «OWC» خواهد بود. یوتیلیتی مدل‌ها، با برآورده نمودن الزامات کم‌تر سختگیرانه‌ای نسبت به پتنت‌ها، امکان حفاظت از اختراعات جزئی یا کوچک را، برای مدت زمانی کوتاه‌تر از دوره حفاظتی پتنت‌ها، فراهم می‌کنند.

یوتیلیتی مدل ارائه شده توسط «OWC»، یک ترکیب دارویی موضعی حاوی کانابیدیول «CBD» یا یک مشتق از آن و تتراهیدروکانابینول «THC» است که برای درمان یا پیشگیری از اختلالات و بیماری‌های پوستی و به ویژه پسوریازیس، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بر اساس اعلام «OWC»، درخواست حفاظت از این دستاورد شرکت، برای کشورهای دیگری نیز ارسال شده است که از این میان، در استرالیا نیز مورد تأیید قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که پسوریازیس، یک بیماری پوستی رایج، مزمن و غیرمسری است که هیچ علت یا درمان مشخصی نداشته و احتمال ابتلای افراد در تمام سنین و در هر کشوری، به آن وجود دارد. این بیماری، علائم غیرقابل‌پیش‌بینی بسیاری داشته و با مشکلات دیگری، چون التهاب مفاصل، بیماری‌های قلبی عروقی، سندرم متابولیک، بیماری‌های التهابی روده و افسردگی، همراه است. «OWC»، با تأکید بر این‌که این بیماری، می‌تواند تأثیرات منفی فراوانی بر زندگی فرد مبتلا داشته باشد، یادآور شده است که میزان شیوع پسوریازیس در کشورهای مختلف، بین ۰.۰۹ تا ۱۱.۴۳ درصد است که پسوریازیس را با حداقل ۱۰۰ میلیون فرد مبتلا در سراسر جهان، به یک مشکل جدی، بدل نموده است.