خواص فوق العاده روغن هسته گوجه فرنگی برای اگزما و پسوریازیس
خواص فوق العاده روغن هسته گوجه فرنگی برای اگزما و پسوریازیس

روغن هسته گوجه فرنگی خاصیت درمان آکنه اسکار، جوش، آفتاب سوختگی، پیشگیری از پیری زودرس و بهبود بیماری های پوستی همچون اگزما و پسوریازیس دارد.

روغن هسته گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان، استرول ها، اسیدهای چرب ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی است. این ترکیبات فوق العاده، خواص شگفت انگیزی در درخشندگی پوست، ضخیم شدن تارهای مو، رفع ترک خوردگی شکم، درمان آکنه اسکار، جوش، آفتاب سوختگی، پیشگیری از پیری زودرس و بهبود بیماری های پوستی همچون اگزما و پسوریازیس دارد.

روغن هسته گوجه فرنگی:

آیا تا به حال نام روغن هسته گوجه فرنگی را شنیده اید؟ از خواص شگفت انگیز آن در زیبایی پوست و مو چه می دانید؟ روغن هسته گوجه برای بسیاری از مردم ناشناخته است، اما یک روغن حامل فوق العاده برای پوست و مو محسوب می شود. این روغن با استفاده از روش پرس سرد تهیه می شود. رنگ آن، نارنجی پر رنگ است و بوی تند گوجه را به همراه دارد.

ویژگی های روغن هسته گوجه فرنگی:

پیش از اینکه به سراغ خواص آن برویم، ابتدا مقدماتی در مورد ویژگی های آن بیان می کنیم.

این روغن همانطور که گفته شد دارای رنگ نارنجی پر رنگ، قرمز و یا قهوه ای و بوی تند گوجه می باشد. بافت آن نسبتا سنگین است، اما به راحتی به پوست نفوذ می کند. این محصول را می توان به مدت دو سال در خارج از یخچال و بیشتر از دو سال در داخل یخچال نگهداری کرد. پیش از استفاده بهتر است کمی از آن را بر روی قسمتی از مچ یا بخش خارجی آرنج تست کرد. برای افزایش طول عمر روغن بهتر است در یخچال نگهداری شود.

روغن هسته گوجه سرشار از آنتی اکسیدان، استرول ها، اسیدهای چرب ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی است. برخی از آنها شامل موارد زیر می باشند:

آلفا لینولئیک اسید

لینولئیک اسید

اولئیک اسید

پالمیتیک اسید

استئاریک اسید

ویتامین A

لیکوپن ایزومر

لوتئین

بتا کاروتن

ین E

پس از آگاهی از مواد مغذی تشکیل دهنده ی روغن هسته گوجه زمان آن رسیده تا از خواص شگفت انگیز آن در زیبایی پوست و مو بیشتر بدانید.

بهبود اگزما، پسوریازیس و التهاب:

از آنجا که این روغن دارای خواص ضد التهابی است، برای برطرف کردن بیماری های پوستی همچون اگزما و پسوریازیس نیز بسیار مفید است.

درخشندگی پوست:

یکی از بهترین فواید روغن هسته گوجه فرنگی، توانایی آن در درخشندگی پوست است. دلیل آن نیز، وجود کارتنوئیدها، فیتواسترول ها و آنتی اکسیدانهاست. ۵۵ درصد از این روغن را لینولئیک اسید تشکیل داده است. این اسید موجب افزایش کیفیت سبوم، درخشندگی پوست و پیشگیری از بسته شدن منافذ پوست می گردد.

درمان اسکار آکنه:

هسته گوجه حاوی آلفا و توکوفرول می باشد که هر دو ترکیبات ویتامین E می باشند. ویتامین E، یک آنتی اکسیدان قوی است که موجب بهبود سریع زخم ها می شود. می توانید چند قطره روغن هسته گوجه فرنگی را به کرم روزانه خود اضافه کنید تا اسکار آکنه های شما را برطرف کند.

پیشگیری از پیری زودرس:

روغن هسته گوجه سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین E و کارتنوئیدهایی چون لیکوپن ایزومر، لوتئین و بتاکاروتن است. همه ی اینها آنتی اکسیدان های فوق العاده ای هستند که رادیکال های آزاد مربوط به پیری زودرس را از بین می برند. استفاده از این روغن موجب از بین بردن چین و چروک های عمیق، خط و خطوط و لکه های پیری می شود.

رفع آفتاب سوختگی:

روغن هسته گوجه برای رفع آفتاب سوختگی فوق العاده است. خود گوجه نیز برای رفع سوختگی حاصل از آفتاب، کاهش تیرگی پوست و افزایش درخشندگی آن مفید است. به آرامی روغن هسته گوجه فرنگی را روی پوست آفتاب سوخته ی خود ماساژ دهید. حتی می توانید شب ها هنگام خواب و یا در زیر آرایش خود از آن استفاده کنید.

از بین بردن سلولیت:

سلولیت تورفتگی ها و برجستگی هایی هستند که بر روی پوست ران، باسن و بازوها ظاهر می شوند. یکی از روش های طبیعی برای کاهش سلولیت، ماساژ آن با روغن های حاملی چون روغن هسته گوجه می باشد.

کاهش ترک های شکم:

مصرف مداوم روغن هسته گوجه موجب از بین رفتن ترک های شکم می شود. نصف فنجان شی باتر را با دو قاشق غذاخوری روغن گوجه و ۲۰ قطره روغن اسطوخودوس مخلوط کنید و ۲ بار در روز بر روی شکم خود ماساژ دهید.

رفع خشکی و ترک خوردگی پوست:

روغن هسته گوجه فرنگی برای رطوبت رسانی به پوست های خشک بسیار مفید است. بافت نیمه سنگین آن موجب تغذیه ی پوست و نرم شدن آن می شود. ساختار آن به گونه ای است که پوست را چرب نمی کند، چرا که در عمق آن نفوذ می کند.