مقایسه سکییوکروماب و اوستکناماب داروهای درمان پسوریازیس
مقایسه سکییوکروماب و اوستکناماب داروهای درمان پسوریازیس

داروی سکییوکروماب (نام تجاری Cosentyx) و اوستکناماب (نام تجاری Stelara) برای درمان پسوریازیس پلاکی و آرتریت پسوریازیس و همچنین بعضی از بیماری های التهابی خاص کاربرد دارند.

آیا مصرف سکییوکروماب و اوستکناماب باعث ریزش مو می شود؟

در مطالعات بالینی، ریزش مو از عوارض مصرف داروی سکییوکروماب و اوستکناماب نبود. با این حال ریزش مو می تواند یکی از علائم پسوریازیس پلاکی باشد که هر دو داروی سکییوکروماب و اوستکناماب برای درمان آن استفاده می شوند.

در صورتی که در حین مصرف سکییوکروماب و اوستکناماب دچار ریزش مو شده اید، با پزشک خود صحبت کنید. آنها سایر موارد بهداشتی که باعث ریزش مو می شوند را بررسی خواهند کرد. همچنین روش هایی برای کمک به کاهش ریزش مو توصیه می کنند.

آیا سکییوکروماب و اوستکناماب متفاوت عمل می کنند؟

بله. هر دو دارو به روش های متفاوتی عمل می کنند.

آنها هر دو درمان بیولوژیک هستند و باعث کاهش فعالیت بیش از حد سیستم ایمنی بدن می شوند. هر دو التهاب ناشی از پسوریازیس پلاکی و آرتریت پسوریازیس را کاهش می دهند اما آنها این کار را با عمل بر روی پروتئین های مختلف تولید شده توسط سیستم ایمنی بدن انجام خواهند داد.

Cosentyx پروتئینی به نام اینترلوکین ۱۷-A را مسدود می کند. Stelara هر دو پروتئین اینترلوکین ۱۲ و اینترلوکین ۲۳ را مسدود می کند.

از آنجایی که این دو به روش متفاوت عمل می کنند، در صورت عدم تاثیر یکی از آنها، مصرف دیگری مفید خواهد بود.

اثربخشی سکییوکروماب و اوستکناماب:

داروهای سکییوکروماب و اوستکناماب کاربردهای متفاوتی دارند که توسط FDA تایید شده است اما هر دو دارو برای درمان پسوریازیس متوسط و شدید و آرتریت پسوریازیس در بزرگسالان استفاده می شوند.

مشخص شده است که هر دو داروی سکییوکروماب و اوستکناماب برای درمان درمان پسوریازیس متوسط و شدید و آرتریت پسوریازیس موثر هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد این داروها در مطالعات بالینی به اطلاعات تجویز شده برای Cosentyx و Stelara مراجعه کنید.

بنیاد ملی پسوریازیس در رهنمودهای فعلی برای درمان پسوریازیس پلاکی و آرتروز پسوریازیس، هر دو داروی سکییوکروماب و اوستکناماب را به عنوان گزینه های درمانی توصیه می کند.

  • منبع خبر : تمام تلاش برای صحیح، جامع و به روز بودن تمام اطلاعات انجام شده است. با این حال این مقاله نباید به عنوان جایگزینی برای دانش و تخصص یک متخصص بهداشت در نظر گرفته شود. همیشه قبل از مصرف هر دارو با پزشک یا سایر متخصصان بهداشت و درمان مشورت کنید. اطلاعات موجود در این مقاله قابل تغییر هستند و همه موارد استفاده، دستورالعمل ها، اقدامات احتیاطی، هشدارها، تداخلات دارویی، واکنش های آلرژیک یا اثرات سوء را تحت پوشش قرار نداده است. عدم وجود هشدارها یا سایر اطلاعات برای داروی مشخص نشان دهنده ایمن، موثر یا مناسب بودن آن یا ترکیب آن برای همه بیماران یا همه موارد خاص نیست.