پماد موضعی ناژو- بت تولید و به بازار دارویی کشور عرضه گردید
پماد موضعی ناژو- بت تولید و به بازار دارویی کشور عرضه گردید

پماد ناژوبت (ointment najo-bet) برای کنترل پسوریازیس استفاده می شود. این پماد به کاهش قرمزی، ضخیم شدن و پوسته پوسته شدن پوست که در این حالت رخ می دهد کمک می کند.

پماد ناژوبت (ointment najo-bet) حاوی ۲ دارو می باشد. بتامتازون یک داروی کورتیکواستروئیدی بسیار قوی است که با کاهش تورم، قرمزی و خارش عمل می کند. کلسی پوترین نوعی ویتامین D است که در کشورهای دیگر با نام کلسیپوتریول نیز شناخته می شود. این کار با کند کردن رشد سلول‌های پوستی عمل می‌کند تا به لکه‌های پوستی ضخیم و پوسته‌دار تبدیل نشوند.

در صورت ابتلا به انواع خاصی از پسوریازیس (لکه های پوستی با تاول های پر از چرک، پسوریازیس در بیشتر قسمت های بدن با قرمزی/ریزش/ ترشح شدید) از این محصول نباید استفاده شود. برای اطلاعات بیشتر با دکتر خود مشورت کنید.

نحوه استفاده:

این دارو فقط برای استفاده روی پوست است. طبق دستور پزشک، معمولاً یک بار در روز، یک لایه نازک را روی ناحیه (های) آسیب دیده بمالید. پس از مصرف، دست های خود را بشویید، مگر اینکه از این دارو برای درمان دست ها استفاده کنید. این محصول را به صورت، زیر بغل یا ناحیه کشاله ران نمالید. این دارو را بیش از ۴ هفته استفاده نکنید مگر اینکه پزشکتان تجویز کرده باشد.

بزرگسالان نباید بیش از ۱۰۰ گرم از پماد در هفته استفاده کنند، مگر اینکه پزشک تجویز و نظارت دقیق داشته باشد.

کودکان و نوجوانان نباید بیش از ۶۰ گرم از پماد در هفته استفاده کنند.

ناحیه تحت درمان را بانداژ نکرده یا نپوشانید، مگر اینکه پزشکتان این کار را به شما دستور دهد.

این دارو را روی نواحی وسیع پوست آسیب دیده قرار ندهید یا از آن در چین های پوستی استفاده نکنید.

اگر وضعیت شما بهبود نیافت یا بدتر شد به پزشک خود اطلاع دهید.

اثرات جانبی:

خارش، سوزش، قرمزی یا تحریک پوست ممکن است رخ دهد. اگر هر یک از این اثرات ماندگار شد یا بدتر شد، فوراً به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

شرایط استفاده:

اطلاعات این پایگاه داده‌هایی برای تکمیل اطلاعات شما پس از مراجعه به پزشک است، نه جایگزینی برای تخصص و قضاوت متخصصان مراقبت های بهداشتی.