آیا افراد مبتلا به پسوریازیس می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند؟
آیا افراد مبتلا به پسوریازیس می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند؟

افراد مبتلا به بیماری پسوریازیس نگران میزان تأثیرگذاری واکسن کرونا بر بدن خود هستند، اما هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد میزان کارآیی واکسن‌ها بر بدن افراد مبتلا به پسوریازیس کمتر است.

به گزارش سرویس ترجمه سایت درمانی پسوریازیس، بیماری پسوریازیس یک بیماری مزمن پوستی است که به علت اختلال در سیستم ایمنی آغاز می‌شود. در این بیماری بدن علیه خودش عمل می‌کند؛ بنابراین به عنوان یک بیماری پوستی خود ایمنی شناخته شده است و علائم آن شامل خشک شدن و ترک خوردن پوست، خارش، سوزش و درد روی پوست، ضخیم شدن و برآمدگی ناخن‌ها و بروز تاول روی پوست می‌شود.

افراد مبتلا به بیماری پسوریازیس نگران میزان تأثیرگذاری واکسن کرونا بر بدن خود هستند، اما هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد میزان کارآیی واکسن‌ها بر بدن افراد مبتلا به پسوریازیس کمتر است. علاوه بر این، محققان معتقد هستند که داروهای بیماری پسوریازیس عملکرد واکسن کرونا را مختل نخواهد کرد. افراد مبتلا به بیماری پسوریازیس بیش از دیگران در معرض آلوده شدن به ویروس کرونا قرار دارند. همچنین، داروهایی که این افراد مصرف می‌کنند سیستم ایمنی بدن آن‌ها را سرکوب می‌کند، بنابراین بدن نمی‌تواند به طور مؤثر با ویروس کرونا مقابله کند.

توصیه شده است که این گروه از افراد در اسرع وقت واکسن کرونا را دریافت کنند تا ایمنی لازم در برابر بیماری کووید -۱۹ را کسب کنند. هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد افراد مبتلا به پسوریازیس عوارض جانبی خاصی پس از دریافت واکسن تجربه خواهند کرد، آن‌ها همانند دیگر افراد ممکن است علائمی مانند تب، سردرد، خستگی، بدن درد، لرز و حالت تهوع را تجربه کنند.