از تماس ادرار یا مدفوع با موضع مبتلا به پسوریازیس جلوگیری کنید
از تماس ادرار یا مدفوع با موضع مبتلا به پسوریازیس جلوگیری کنید

از تماس ادرار یا مدفوع با موضع مبتلا به پسوریازیس جلوگیری کنید چون موجب التهاب و عود کردن عارضه می شوند. از دستمال توالت های با کیفیت استفاده کنید تا از تحریک ناحیه جلوگیری کند.

از تماس ادرار یا مدفوع با موضع مبتلا به پسوریازیس جلوگیری کنید چون موجب التهاب و عود کردن عارضه می شوند. از دستمال توالت های با کیفیت استفاده کنید تا از تحریک ناحیه جلوگیری کند. هنگام حمام کردن از صابون ها و شامپو بدن های حاوی دئودورانت و آنتی باکتریال استفاده نکنید. این مواد ممکن است پوست را تحریک کرده و موجب عود کردن پسوریازیس تناسلی شوند.

درمان پسوریازیس برای یک قسمت دیگر از بدن می تواند برای ناحیه تناسلی مضر باشد.:

درمان پسوریازیس برای یک قسمت دیگر از بدن می تواند برای ناحیه تناسلی مضر باشد. مثلاً تازاروتین می تواند این ناحیه را تحریک کرده و پسوریازیس تناسلی را تشدید کند. هر نوع نوردرمانی (UVB، PUVA یا درمان لیزری) می تواند ریسک ایجاد سرطان دستگاه تناسلی را افزایش دهد.

پسوریازیس تناسلی مقعد:

پسوریازیس در نواحی مقعد به صورت قرمز و غیر فلسی و گاهی با خارش همراه است. نشانه های این عارضه می تواند مشابه با عفونت قارچی، خارش هموروئید و وجود کرمک مقعدی باشد.
پسوریازیس تناسلی مقعد می تواند منجر به خونریزی مقعدی، درد در هنگام عبور مدفوع و خشکی شود. چین های مقعد ممکن است مبتلا به زخم ها و قرمزی شدید شوند گرچه پوست این قسمت حساسیت کمتری دارد اما درمان آن دشوار است.

بین ۳۳ تا ۶۳ درصد افراد مبتلا به پسوریازیس، نشانه های این عارضه را در نواحی تناسلی شان دارند.:

پسوریازیس تناسلی معمولاً به همراه پسوریازیس معمولی پوست به وجود می آید. تحقیقی که اخیراً انجام شده تخمین می زند که بین ۳۳ تا ۶۳ درصد افراد مبتلا به پسوریازیس، نشانه های این عارضه را در نواحی تناسلی شان دارند.

به دلیل اینکه ناحیه مبتلا به پسوریازیس می تواند ظاهر متفاوتی پیدا کند و باعث ایجاد احساس بد در فرد شود، افراد مبتلا به پسوریازیس تناسلی باید با شریک خود در مورد این عارضه بی پرده صحبت کنند. گرچه روابط جنسی می تواند منجر به تحریک ناحیه شود اما پسوریازیس تناسلی یک بیماری انتقالی نیست و نباید در فعالیت جنسی تاثیری بگذارد.

پس از رابطه جنسی، ناحیه را به آرامی شستشو دهید. این کار کمک می کند که پوست کمتر تحریک شود. اگر از دارو استفاده می کنید، پس از شستشوی ناحیه مبتلا آن را مصرف کنید.