مصرف موضعی روغن بذر هویج برای پسوریازیس مفید و ارزشمند است
مصرف موضعی روغن بذر هویج برای پسوریازیس مفید و ارزشمند است

این روغن همچنین تاثیر التیام بخشی روی مشکلات پوستی نظیر درماتیت، اگزما و پسوریازیس دارد. از آن برای کاهش ورم استفاده می کنند و می تواند به خارج شدن سموم از بدن کمک می کند.

هویج یکی از شناخته شده ترین سبزیجات سرشار از مواد مغذی است، سرشار از ویتامین A و محتویات بهبود دهنده سلامت و جوان کننده است. روغن بذر هویج نیز برای پسوریازیس فوق العاده ارزشمند و مفید است و نباید با روغن هویج له شده اشتباه گرفته شود. روغن تخم هویج معمولا در آروماتراپی مراقبت از پوست استفاده می شود و به راحتی می تواند وارد انواع لوسیون ها و کرم های مرطوب کننده شود، مخصوصا آنهایی که مخصوص پوست حساس دور چشم و پوست های آسیب دیده هستند. این روغن، تاثیری فوق العاده روی پوست شل دارد و می تواند تا حدودی خاصیت ارتجاعی آن را نیز بازگرداند. این روغن همچنین تاثیر التیام بخشی روی مشکلات پوستی نظیر درماتیت، اگزما و پسوریازیس دارد. از آن برای کاهش ورم استفاده می کنند و می تواند به خارج شدن سموم از بدن کمک می کند.

روغن بذر هویج:

روغن بذر هویج ارزش بالائی در مراقبت های پوستی دارد. این روغن در کرم ها به جهت تغذیه، لطافت، بازسازی و جوانسازی پوست استفاده می شود و به شکل مشهودی قوام،الاستیسیته و سلامت عمومی  پوست را تثبیت می کند. ادعا شده است که این روغن روند پوسته ریزی های پوستی را کند می کند. روغن بذر هویج تسکین دهنده بوده و برای پوست های ملتهب اگزما و پسوریازیس مناسب است همچنین این روغن به جهت اثر محافظتی در برابر اشعه های مضر آفتاب یک روغن خوب پایه برای کسانی است که وقتشان را در بیرون از خانه صرف می کنند.

مواد تشکیل دهنده:

روغن بذر هویج خاصیت آنتی اکسیدانی بالائی دارد، مواد مؤثره آن شامل موارد زیر است :

استرول ها:

کمپسترول (۶/۱۹ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم)

استیگمسترول (۴/۵۸ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم )

بتا سیتوسترول (۱۶۷ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم)

بتاکاروتن (۱۸۲/۰ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم)

ویتامین آ از کاروتن (۳۰۰واحد در هر ۱۰۰ گرم)

اسید های چرب:

استئاریک (۶/۰ درصد وزنی)

پالمتیک (۳/۳ درصد وزنی)

اولئیک اسید (امگا ۹- ۴/۶۸ درصد وزنی)

لینولئیک اسید ( امگا ۶-۸/۱۰ درصد وزنی)

لینولنیک اسید ( امگا ۳ -۲/۰ درصد وزنی)

اثرات موثر روغن بذر هویج:

ویتامین های A و E موجود در روغن هویج، مرطوب کننده های پوست هستند. در نتیجه، با استفاده از روغن هویج، پوست و مویی سالم خواهیم داشت.

روغن هویج، پوست های آسیب دیده را ترمیم می کند. به عنوان مثال، پوست هایی که دچار اگزما، پسوریازیس، بریدگی و زخم شده اند با این روغن بهبود می یابد.

روغن هویج، از مو و پوست در مقابل اثرات مخرب آب و هوا، آلودگی هوا، گرد و غبار، نور خورشید و انواع مواد شیمیایی محافظت می کند.

روغن هویج، گردش خون را بهبود بخشیده و موجب تحریک رشد مو می گردد.

روغن هویج، تقویت کننده و نرم کننده مو محسوب می شود.

روغن هویج، علایم پیری را از بین می برد.

روغن هویج، برای انواع پوست مفید بوده و رطوبت پوست را به تعادل می رساند.

روغن هویج، سموم پوست را از بین برده و بدین طریق، آن را بهبود می بخشد.

روغن هویج، یکی از بهترین روغن ها برای پوست صورت و گردن است و به کاهش چین و چروک کمک می کند. البته می توانید این روغن را برای سایر قسمت های بدن مانند زانو و آرنج نیز به کار برید.

روغن هویج، پوست سر را برای رویش مو تقویت و تحریک می کند. زمانی که آن را بر انتهای مو بمالید، پایانه های خشک و چند شاخه ای شده مو را ترمیم خواهد کرد.

هویج؛ بی بو و عاری از مواد شیمیایی می باشد و سریع جذب می گردد. این روغن، چرب نیست.