چاقی با پسوریازیس همراه و بر پاسخ به درمان تأثیر منفی می گذارد
چاقی با پسوریازیس همراه و بر پاسخ به درمان تأثیر منفی می گذارد

پسوریازیس معادل پوست یک ترافیک گسترده است؛ فقط به جای اتومبیل، سلول های پوستی هستند که جمع می شوند و باعث تحریک عمده می شوند. هنگامی که شما به این اختلال پوستی مبتلا هستید، سلولهای پوستی شما با سرعتی سریعتر از حد طبیعی تغییر می کنند. تمام این سلول ها باعث ایجاد انسداد سطح روی […]

پسوریازیس معادل پوست یک ترافیک گسترده است؛ فقط به جای اتومبیل، سلول های پوستی هستند که جمع می شوند و باعث تحریک عمده می شوند. هنگامی که شما به این اختلال پوستی مبتلا هستید، سلولهای پوستی شما با سرعتی سریعتر از حد طبیعی تغییر می کنند. تمام این سلول ها باعث ایجاد انسداد سطح روی سطح پوست می شوند و لکه های قرمز، پوسته پوسته ایجاد می کنند که می توانند خارش و یا لکه دار شوند.

چرا این اتفاق دقیقا می افتد؟

کارشناسان می گویند این ترکیبی از ژنتیک، یک سیستم ایمنی بیش فعال و حداقل یک محرک مانند عفونت، چاقی، سیگار کشیدن یا آسیب پوستی و استرس است.

محصولات بدون نسخه:

محصولات اسید سالیسیلیک مانند: Neutrogena T/Sal, Salicyn and Keralyt

محصولات تار ذغال سنگ (Coal tar products)

آنالوگ ویتامین D و محصولات (Vitamin D analogues and combo products)

دایونکس Diovonex (calcipotriene)

انستیلار Enstilar (calcipotriene and betamethasone dipropionate)

Taclonex (calcipotriene and betamethasone dipropionate)

کلسیتریول Vectical (calcitriol)

چاقی با پسوریازیس همراه است و بر پاسخ به درمان تأثیر منفی می گذارد:

از آنجا که هماهنگی بین تأثیر روانی- اجتماعی و شدت بیماری عینی همیشه ارتباطی ندارد، ضروری است که استراتژی های مدیریتی بطور ویژه با نیازهای هر فرد تنظیم شود.

اثرات چاقی بر پسوریازیس فراتر از تظاهرات بیماری است و می تواند در پاسخ به درمان تأثیر بگذارد. در سال ۲۰۲۰، بنیاد ملی پسوریازیس تشخیص داد که بیماران چاق کمتر احتمال دارد که پاسخ مطلوبی به درمانهای پسوریازیس سیستمیک نشان دهند و به احتمال زیاد عوارض جانبی خاص دارویی را تجربه می کنند (مثلاً سمیت کبدی بالقوه با متوترکسات؛ نفروسیدگی با سیکلوسپورین).

تا حدودی، افزایش خطر عوارض جانبی ممکن است مربوط به دوزهای بالاتر داروهایی با دوز مبتنی بر وزن باشد. درمان های بیولوژیکی پسوریازیس، که اغلب با دوز ثابت انجام می شوند، در بیماران چاق کم اثر تر هستند. با این وجود، این تأثیر در بین همه داروها یکنواخت نیست.

وجود چاقی درمان بیماری پسوریازیس را با مستعد کردن بیماران به بیماری شدیدتر و تأثیر بر پاسخ به درمان، پیچیده می کند.